اعلام موضع ژنرال متیس نسبت به سیاست های ترامپ بسیار به موقع بود


اعلام موضع ژنرال متیس نسبت به سیاست های ترامپ بسیار به موقع بود

اقدام متیس هشداری بود به فرماندهان نظامی که رئیس جمهور دیکتاتور مآب آمریکا از آنها سوءاستفاده نکند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ چاک شومر، سناتور برجسته دمکرات ایالت نیویورک و رهبر اقلیت در سنای آمریکا در گفتگو با ام.اس.ان.بی.سی تاکید کرد ترامپ با خوی دیکتاتوری خود هیچ حد و مرزی ندارد و نمی توان این مساله را که وی در زمینه های مختلف تا چه میزان می تواند بد عمل کند؛ نادیده گرفت و کم اهمیت تصور کرد.
وی افزود ما کشور را در درک اشتباه ها و تغییر دادن این اشتباه ها هدایت می کنیم و از اینکه می بینیم این همه جوان در این اعتراض ها حضور دارند افتخار می کنم. بسیاری جوانان ما را به بی تفاوتی و ولنگاری متهم می کردند ولی می بینیم که این مساله درباره آنها صدق نمی کند. آنها می دانند که آنچه برای آمریکا زهرآگین است, نژادپرستی و تفرقه نژادی است که قرن هاست که با ماست و باید آن را تغییر دهیم و این نیز یک شبه اتفاق نمی افتد. اعتراض ها هر روز ادامه دارند و اکثریت این اعتراض ها نیز آشتی جویانه است؛ شکی نیست که خشونت باید محکوم و عاملان آن باید مجازات شوند ولی این دونالد ترامپ است که فکر می کند همه معترضان خشن هستند برای همین هم دستور شلیک گلوله های پلاستیکی را به سوی خانواده ها می دهد.
شومر گفت این دونالد ترامپ است که می خواهد ما باور کنیم هر معترضی یک خطر به شمار می آید. برای همین باید بگویم که من به نیویورک افتخار می کنم, به اعتراض ها افتخار می کنم باور دارم که این بخشی از سنت نیویورکی است.


شومر در واکنش به انتقاد اخیر جیمز متیس,​ وزیر دفاع پیشین آمریکا از سیاست های ترامپ گفت به نظر من این انتقادها بسیار خوب بودند؛ من ژنرال متیس را می شناسم. او­ با این کار دو هدف را دنبال می کند, از یک سو به فرماندهان نظامی در این کشور این هشدار را می دهد که اجازه ندهند این رئیس جمهور کسی که نشان داده است دیکتاتور مأب است از آنها سوء استفاده کند. دوم اینکه وی به ارتش و هر آمریکایی دیگری می گوید معترضان بخشی از جامعه آمریکا هستند که باید به آنها افتخار کرد.
وی ادامه داد اقدام وی (متیس) در محکوم کردن ترامپ کاملا به موقع و در زمانی بود که آمریکایی های زیادی, اکثریت آمریکایی ها بدون در نظر گرفتن گرایش های سیاسی انتظار کسی را دارند که آنها را متحد کند؛ مانند کاری که جورج بوش بعد از حملات یازدهم سپتامبر انجام داد ولی می بینیم که رئیس جمهوری داریم که به دنبال انداختن تفرقه بین ماست و عاشق این است که در زمانی که نیاز به اتحاد داریم تفرقه بیاندازد و این چیزی نیست که آمریکایی ها خواهان آن باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق