سه هزار و 900 خانواده آسیب دیده از کرونا در اردکان شناسایی شدند


سه هزار و 900 خانواده آسیب دیده از کرونا در اردکان شناسایی شدند

یزد - ایرنا - امام جمعه اردکان گفت: سه هزار و 900 خانواده آسیب‌دیده از ویروس کرونا با هماهنگی نهادهای ذی ربط در اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه در این شهرستان شناسایی شدند.

تاکنون آماری از خانواده های متاثر از کرونا در شهرستان های میبد، اشکذر، یزد، تفت، ابرکوه، مهریز، بافق، بهاباد و خاتم منتشر نشده است و اعلام آمار یادشده نخستین مورد از تعداد خانواده‌های متضرر از بیماری کروناست که از سوی امام جمعه اردکان گزارش شد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: از نیمه ماه شعبان و پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی رزمایش یادشده ، جلساتی با کمیته امداد، اوقاف، سازمان تبلیغات، نهادهای نظامی و انتظامی و موسسه های خیریه تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در این نشست ها مقرر شد، رزمایش به صورت مشترک با همکاری همه نهادها انجام شود و مصلی شهر هم به عنوان مرکز این همکاری ها انتخاب شد.
وی اظهار کرد: گام اول ،شناسایی آسیب دیدگان از کرونا و دیگر محرومان بود که در این راستا همه نهادها کار شناسایی را آغاز کردند و در مجموع با حذف موارد تکراری به لیستی واحدی رسیدیم که در آن سه هزار و ۹۰۰ خانواده نیازمند شناسایی شدند.
شاکر با بیان این که اردکان شهری صنعتی است ،تصریح کرد: در این منطقه کارخانه های متعددی مانند فولاد، کاشی و سرامیک فعالیت دارد؛ از این رو مکاتبه با مدیران این واحدها و خیران آغاز و کمک های بسیار خوبی هم در این راستا جمع آوری شد.
امام جمعه اردکان اظهارکرد: در این شهرستان تعداد نیازمندان زیاد است و به دلیل صنعتی بودن منطقه اختلاف طبقاتی هم بسیار محسوس است، از این رو رزمایش مواسات و همدلی فرصت بسیار خوبی شد تا بتوانیم نیازمندان شهر را به خوبی شناسایی و آنها را ساماندهی کنیم، ضروری است کمک ها به رزمایش ختم نشود و در طول سال و دیگر مناسبت ها باز هم به این عزیزان رسیدگی کنیم.
شاکر ادامه داد: برنامه ریزی به گونه ای بود که در چهار مرحله به خانواده های شناسایی شده کمک رسانی شد و در این راستا سبدهای کالا هر کدام حدود ۵۰۰ هزار تومان تهیه شد که شامل گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، ارده، روغن و برخی اقلام دیگر وجود داشت.

وی اضافه کرد: مرحله اول توزیع شب جمعه اول ماه رمضان و مرحله دوم نیمه ماه رمضان انجام شد، مرحله سوم در شب‌های قدر و مرحله چهارم عید سعید فطر صورت گرفت.
امام جمعه اردکان همچنین از پخت و توزیع غذای گرم میان نیازمندان خبر داد و گفت: فعالیتی که در رزمایش برنامه‌ریزی شد پخت غذا و توزیع افطاری بود که در مرحله اول هزار و ۲۰۰ پرس غذا توزیع شد و این کار در شب‌های ماه رمضان توسط کمیته امداد و برخی خیران ادامه یافت.
شاکر از برنامه‌ریزی برای اعطای تسهیلات به برخی اصناف آسیب دیده از کرونا خبر داد و افزود: یکی از مکاتبات ما با خیران این بود مبالغی را به ستاد قرض دهند و حسابی در یکی از بانک قرض الحسنه افتتاح شد تا از سپرده‌گذاری این مبالغ در حساب بتوانیم وام قرض الحسنه در اختیار اصناف آسیب دیده از کرونا قرار دهیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی اردکان یادآور شد: در این راستا خیران به خوبی همکاری کردند و فرماندار هم چکی به عنوان ضمانت به آنها تحویل داد و مقرر شد پول آنها چند ماه در این حساب بماند تا بتوان از امتیاز این پول وام قرض الحسنه پرداخت کرد.

وی تاکید کرد: همچنین مسوول هر صنف هم موظف شد تا آسیب دیدگان حوزه خود را شناسایی و معرفی کند.
به گفته شاکر نگاهی که مردم به روحانیان دارند با دیگر مسوولان متفاوت است و هرگاه فعالیتی حول محور روحانیت و ائمه جمعه انجام شود، استقبال مردم هم از آن فعالیت متفاوت و باشکوه است، البته در این راستا ضروری است امام جمعه هم همگام با دیگر نهادها باشد.

وی تاکید کرد: حتی اگر جایی نیاز است، از خودگذشتگی بیشتری نشان دهد؛ در این صورت می‌تواند وحدت و همدلی را در سطح شهر حفظ کند و با نیت الهی به دنبال حل مشکلات مردم باشد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۶۴ هزار و ۲۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به هشت هزار و ۷۱ تن رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، ۴۹۴ مورد مربوط به موارد بستری و سه هزار و ۸۰ مورد نیز از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی افزود: تاکنون ۱۲۷ هزار و ۴۸۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۵۶۹ تن تحت مراقبت قرار دارند و یک میلیون و ۱۹ هزار و ۳۶۲ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته جهانپور وضعیت خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، کردستان و کرمانشاه در وضعیت هشدار جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: توصیه‌های بهداشتی مثل رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضروری همچنان پابرجاست. امیدواریم با رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، وضعیت مطلوب‌تری را در این استان‌ها و سراسر کشور شاهد باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا