تئاتری‌ها، فعلاً خودشان مراقب حقوق‌شان باشند


تئاتری‌ها، فعلاً خودشان مراقب حقوق‌شان باشند

یکی از مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی تاکید می‌کند تا زمانی که مباحث حقوقی تئاترآنلاین شیوه‌مند نشده است، خود هنرمندان، قراردادهای‌شان را دقیق‌تر بخوانند و امضا کنند تا از درآمد پخش فیلم-تئاترها در سایت‌ها و «وی.او.دی»‌ها بی‌نصیب نمانند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن امیری، مسوول بررسی و پیگیری فعالیت‌های نمایشی در فضای مجازی، نسبت به اعتراض تعدادی از اهالی تئاتر که فیلمِ آثارشان بدون خبر و اجازه آن‌ها در سایت‌ها و «وی.او.دی»‌ها به نمایش درآمده و از درآمد این فعالیت نصیبی نبرده‌اند، واکنش نشان داد.

او در این‌باره گفت: «بله این مشکل متاسفانه بروز پیدا کرده است. ما با همکاران‌مان دربخش حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درحال رایزنی هستیم تا این مسئله را حل و برای آن شیوه‌نامه و راهکاری تدوین کنیم.»

امیری در همین رابطه در قالبِ پیشنهادی به هنرمندان گفت: «خواهش من از هنرمندان این است تا زمانی که ما در اداره‌کل هنرهای نمایشی یا در خانه تئاتر و یا در صنف تماشاخانه‌های خصوصی، به‌صورت مکتوب پیشنهاداتی را تنظیم می‌کنیم، خود هنرمندان، قراردادهای‌شان را دقیق‌تر بخوانند و امضا کنند و یا از مشاوره یک کارشناس حقوقی بهره‌مند شوند.»

متن کامل گفت‌وگو با محسن امیری را بخوانید.

۵۷۵۷

کد خبر 1395731

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت