دستگاه های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال به روز را بیشتر بشناسید


دستگاه های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال به روز را بیشتر بشناسید

پدیده نوظهور ارزهای دیجیتال و اظهار نظرهای متفاوت پیرامون آن باعث شده روزانه گوش ما به طرق مختلف با انواع ارزهای دیجیتال که معروف ترین آن بیت کوین است برخورد داشته باشد، اما به ندرت از ساز و کار و چگونگی استخراج و استفاده از آن مطلع هستیم. حال این سوال پیش می آید که استخراج این ارزها چگونه است؟

پدیده نوظهور ارزهای دیجیتال و اظهار نظرهای متفاوت پیرامون آن باعث شده روزانه گوش ما به طرق مختلف با انواع ارزهای دیجیتال که معروف ترین آن بیت کوین است برخورد داشته باشد، اما به ندرت از ساز و کار و چگونگی استخراج و استفاده از آن مطلع هستیم. حال این سوال پیش می آید که استخراج این ارزها چگونه است؟

ماینرها یا استخراج کننده های ارز دیجیتال با خرید ماینر و تجهیزات ماینینگ عمل استخراج را در بستری مطمئن انجام می دهند، که علاوه بر ثبت و تایید تراکنش های انجام شده، استخراج ارز نیزمیسر می شود. دقت در خرید تجهیزات ماینینگ مناسب و استفاده از نرم افزارهایی با عملکرد آسان فرایند پیچیده استخراج ارز را ممکن می سازد. با این که وارد شدن به این حوزه دانش تخصصی مرتبطی را طلب می کند.

در سال های اولیه به دلیل آسانی استخراج ارزهای دیجیتال یک سیستم معمولی هم امکان استخراج ارزهای علامت گذاری شده را به کاربر می داد، اما در حال حاضر استفاده از رایانه های معمولی به دلیل ساختار ضعیفی که در مقابل شبکه پیچیده استخراج ارزهای دیجیتال دارند استهلاک بالایی دارد و تقریبا غیر ممکن است. بنابراین دستیابی به ارزهای دیجیتال و استخراج با سرعتی بیشتر برای دسترسی به سودی کلان مستلزم خرید ماینر قدرتمند است. شناخت انواع ماینر و خرید تجهیزات ماینینگ راه شما را در این مسیر هموارتر می کند، برای آشنایی بیشتر با خرید ماینر و خرید تجهیزات ماینینگ با تکین ماینر همراه شوید.

دستگاه های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال به روز را بیشتر بشناسید

فاکتورهای مهم در خرید ماینر
استخراج ارزهای دیجیتال و خرید ماینر نیاز به صرف هزینه های گزافی دارد و موفقیت در این مسیر به پشتوانه یک انتخاب آگاهانه میسر می شود. توانایی و قدرت ماینر خریداری شده باید هم سو با اهداف و توان مالی ما در مسیر یک ماینینگ موفق باشد. عمده ویژگی هایی که برای خرید یک ماینر مناسب در نظر گرفته می شود بر 3 اصل کلی استوار است:

قدرت پردازش ماینر یا نرخ هش: این ویژگی به میزان آستانه ی هدف ما در میزان hash در ثانیه بستگی دارد. خرید ماینر با توانایی پردازش بالا به معنی افزایش میزان استخراج و بالا رفتن هزینه های تمام شده است. بهره وری ماینر: میزان بهره وری یک ماینر باید با میزان هزینه و عملکردی که انتظار داریم تناسب داشته باشد. انتخاب یک ماینر با قیمت پایین و قدرت پردازش بالا میزان بهره وری آن را افزایش می دهد. مشاوره در خرید ماینر ما را به رعایت این اصل نزدیک تر می کند. قیمت ماینر: سرمایه گذاری اولیه و هزینه های برق مصرفی آن زیاد است. قیمت یک ماینر باید در مقایسه با بهره وری آن به گونه ای باشد که بعد از مدتی سرمایه گذار توان برداشت سرمایه را داشته باشد. همچنین توجه کنید که به دلیل استهلاک بالا در هنگام پردازش، تعمیر ماینر امری متداول است و خرید ماینر پر قدرت با هزینه و بهره وری بیشتر منطقی تر به نظر می رسد.

دستگاه های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال به روز را بیشتر بشناسید

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فارم و استخراج ارزهای دیجیتال
علاقه روز افزون به ارزهای دیجیتال و بیت کوین با افزایش نرخ ورود افراد به حوزه ماینینگ همراه بوده است. اولین قدم برای راه اندازی یک فارم استخراج ارز دیجیتال انتخاب و خرید دستگاه ماینر مناسب است. ماهیت متفاوت اهداف و بزرگی و کوچکی ابعاد استخراج به خرید ماینر و خرید تجهیزات ماینیگ متفاوت می انجامد. اما پس از هالوینگ (نصف شدن پاداش بیت کوین) به دستگاه های به روز تر و پیشرفته تری برای ماینینگ نیاز است. مشاوران تکین ماینر برای راه اندازی فارم های ارز دیجیتال و انتخاب مناسب ترین ماینر با توجه به بزرگی و کوچکی فارم، نرخ هش وهزینه برق مصرفی به شما کمک می کنند.

دو شرکت بیت مین (Bitmain) و واتس ماینر (MicroBt) از بزرگترین تولید کننده های دستگاه ماینر هستند. در ادامه چند مدل از به روز ترین دستگاه های ماینر برای استخراج ارز دیجیتال بررسی شده است:

Bitmain Antminer S19 Pro : شرکت بیت مین با تولید محصولات خود در دو مدل پرو و معمولی این اجازه را به کاربر می دهد که با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بزند. این دستگاه با قدرت پردازش 110 تراهش در ثانیه و برق مصرفی 3250 وات ماینری پر سود است. +Bitmain Antminer S17: در حال حاضر شرکت بیت مین که به روزترین دستگاه های اخراج را وارد بازار می کند با این مدل از پرچم داران این رقابت است. این مدل با قدرت 73 تراهش در ثانیه و برق مصرفی 2920 وات و همچنین توسعه هایی در جهت بهبود مدل های قبلی خیال شما را از خرید ماینر خوب راحت می کند. کاهش صدا و دمای تولیدی در این مدل و تنظیم میزان برق مصرفی با توجه به نرخ هش مورد نظر از خصوصیات قابل توجه این ماینر است. Bitmain Antminer S17 Pro : با توجه به عدم دسترسی همه به خرید ماینر Antminer S17+ هنوز S17 Pro که مدل قدیمی این شرکت است طرفداران زیادی دارد و در اکثر فارم ها انتخاب این مدل را ترجیح می دهند. این ماینر با قدرت 53 تراهش در ثانیه و برق مصرفی 2094 وات از تنظیمات برق مشابهی با مدل پلاس بهره می برد. Bitmain Antminer S9j : به دلیل مصرف پایین و قدرت پردازش قابل قبول انتخاب خوبی برای راه اندازی فارم های بزرگ است. نرخ هش در این مدل ماینر5 تراهش بر ثانیه و مصرف برق آن 1350 وات است. Bitmain Antminer T17 : شرکت بیت مین با عرضه این مدل ماینر با قدرت پردازش 40 تراهش و برق مصرفی 2200 وات مدل های متنوعی را وارد بازار کرده است. Whatsminer M30 : شرکت واتس ماینر با تولید این مدل ماینری با قدرت پردازش قوی و سود آور را به بازار عرضه کرده است. این ماینر با قدرت پردازش 88 تراهش و برق مصرفی 3344 وات بهره وری بالایی دارد. Whatsminer M21S : از سری تولیدات پر طرفدار و پر قدرت واتس ماینر که با نرخ هش 56 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3360 در ایران طرفداران زیادی دارد. Whatsminer M20S : دستگاه M20S به دلیل قدرت بالا و قیمت پایین نسبت به مدل های مشابه طرفداران زیادی دارد. 68 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 3360 از ویژگی های این دستگاه استخراج ارز دیجیتال است. Innosilicon T3+ 52T : این ماینر از تولیدات شرکت معتبر اینوسیلیکون و ارتقاء یافته مدل T است. اگر به دنبال خرید ماینر برای فضاهای کوچک هستید این مدل پیشنهاد می شود. نرخ هش در این مدل 52 تراهش بر ثانیه و برق مصرفی آن 2100 وات است. +Ebang Ebi E12 : این مدل به دلیل اندازه کوچک و وزن پایین ماینری پرطرفدار برای فارم های استخراج ارز دیجیتال است. قدرت آن 50 تراهش بر ثانیه و مصرف برق 2500 وات است. Canaan Avalonminer 1066: شرکت کنان با عرضه ی این مدل ماینر وارد رقابت شدیدی با انت ماینرها شده است. این دستگاه با 50 تراهش بر ثانیه قدرت و مصرف برق 3250 وات انتخاب خوبی برای خرید ماینر در مناطقی با نرخ هزینه ی برق پایین است.

دستگاه های ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال به روز را بیشتر بشناسید

هر روزه افراد بیشتری به کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال و خرید ماینر علاقه مند می شوند. خرید ماینر و تجهیزات جانبی ماینینگ نیاز به تخصص و اطلاعات در این زمینه دارد که استفاده از خدمات مشاوره تکین ماینر به شما در انتخاب و خرید دستگاهی مناسب کمک می کند. به دلیل مصارف شدید برق و حرارت بالا در دستگاه های ماینر، استهلاک بالا و خرابی از موارد شایعی است که اتفاق می افتد و نیاز به تعمیر ماینر را اجتناب ناپذیر می کند. انتخاب آگاهانه در خرید ماینز پرداخت هزینه های گزاف تعمیر را کاهش می دهد اما در صورت نیاز به تعمیر ماینر دستگاه خود را به افراد متخصص و مطمئن بسپارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403