کشف آثاری از حضور مسلمانان در اتیوپی متعلق به 1200 سال پیش


کشف آثاری از حضور مسلمانان در اتیوپی متعلق به 1200 سال پیش

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که 1200 سال پیش اولین مسلمانان در سه منطقه اتیوپی زندگی می کردند، به طوری که آثار ذبح حلال بر روی حیوانات کشف شده در آن دوره دیده می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، یک گروه پژوهشی از دانشگاه «اکستر» انگلیس و یک هیئت حفاظت از میراث در اتیوپی توانستند آثاری از فرآیند ذبح حلال بر روی حیوانات را در سه منطقه اتیوپی که متعلق به قرن هشتم تا نهم میلادی است، کشف کنند. این مسئله نشانه حضور اولین مسلمانان درآن دوره در اتیوپی است.

براساس مطالعات جدید که در 26 ماه می 2020 میلادی در مجله باستان شناسی آفریقا منتشر شد، سه منطقه «هارلا»، «هرر» و «جندا هارلا» حاوی وعده های غذایی متنوع از همه فرهنگ هاست.

کشف آثاری از حضور مسلمانان در اتیوپی متعلق به 1200 سال پیش

این مطالعات نشان می دهد که این مناطق به عنوان یک مرکز تجاری جهانی بوده است، به همین دلیل تنوع غذایی در این مناطق وجود داشته است.

براساس این مطالعات، مسلمانان اولیه اتیوپی فرهنگ خود را با فرهنگ اسلام تلفیق کردند. این مسئله در وعده های غذایی آنها مشهود بوده است.

دانشمندان از طریق کشف بیش از 50 هزار استخوان در این سه منطقه به این نتایج دست یافتند. این استخوان ها کاربردهای مختلفی برای حیوانان در آن دوره داشته اند. به طوری که اثر ذبح بر گردن برخی از آنها مشخص است. همچنین از بیشتر آنها برای کار آسیاب، باربری و تولید شیر استفاده می شده است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که این منطقه ها به علت حضور گردشگران و تاجران خارجی به عنوان مرکزی برای همگرایی بیشتر فرهنگ های جهان تبدیل شده بودند. همچنین در منطقه هرر که بیشتر علمای مسلمان آن زمان زندگی می کردند، آثاری از وجود خوک یافت نداشته است.

کشف آثاری از حضور مسلمانان در اتیوپی متعلق به 1200 سال پیش

این پژوهشگران معتقدند که اولین مسلمانان مساجد کوچکی را در اتیوپی بنا کردند، اما هنوز باستان شناسان موفق به کشف آن نشده اند.

پژوهشگران این مطالعات جدید امیدوارند که باستان شناسان بیشتر به بقایای وعده های غذایی که صدها و هزاران سال پیش در این منطقه ها تناول می شد، توجه کنند. زیرا می توان اطلاعات بسیار مهمی در مورد سیستم اقتصادی و اجتماعی رایج در آن زمان پیدا کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت