پرتاب 60 ماهواره دیگر به فضا توسط اسپیس‌ایکس


پرتاب 60 ماهواره دیگر به فضا توسط اسپیس‌ایکس
اسپیس ایکس چند ماهواره دیگر به فضا پرتاب کرد.

شرکت "اسپیس ایکس"، ۶۰ ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره های "استارلینک" را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک کرانچ، شرکت "اسپیس ایکس" (SpaceX)، پرتاب جدیدی با موشک "فالکون۹" (Falcon 9) انجام داد. پرتاب این موشک که حامل ۶۰ ماهواره دیگر از مجموعه ماهواره های "استارلینک" (Starlink) است، از همان پایگاه پرتابی صورت گرفت که مأموریت "دمو- ۲" (Demo- 2) از آنجا انجام شد و فضانوردان سازمان ناسا سوار بر کپسول "دراگون" (Dragon) به "ایستگاه فضایی بین المللی" (ISS) عازم شدند.

اسپیس ایکس در ابتدا تصمیم داشت ۶۰ ماهواره جدید استارلینک را روز یک شنبه ۱۷ مه به فضا پرتاب کند ولی این پرتاب به تعویق افتاد و به پس از مأموریت دمو- ۲ موکول شد.

پرتاب 60 ماهواره دیگر به فضا توسط اسپیس‌ایکس

این پرتاب جدید، هیچ مسافری با خود بهمراه ندارد ولی ماهواره های اینترنتی استارلینک را حمل می کند. این ماهواره ها در مدار پائین زمین به دیگر ماهواره های استارلینک خواهند پیوست تا قسمتی از یک شبکه ماهواره های اینترنتی را شکل دهند که امکان اتصال اینترنتی قابل اطمینان را به خصوص در مناطقی که امکان اتصال اینترنتی در آن ها فراهم نیست یا ضعیف است، فراهم می کند.

این پرتاب، آزمایش یک سیستم جدید را نیز شامل می شود که اسپیس ایکس آنرا برای برطرف کردن مشکل دید در شب ماهواره های خود فراهم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری