چگونه پنج ماه قبل از شوروی، امریکا اینجا را اشغال کرد؟


به چه شکل پنج ماه قبل از شوروی افغانستان توسط امریکا اشغال می شود! کمک امریکا برای براه انداختن جنگ در داخل افغانستان و حمایت معنوی و مادی امریکا برای مجاهدین قبل از اشغال افغانستان توسط شوروی آغاز گشت. امریکا پیش از اشغال شوروی عملیات...

به چه شکل پنج ماه قبل از شوروی افغانستان توسط امریکا اشغال می شود!
کمک امریکا برای براه انداختن جنگ در داخل افغانستان و حمایت معنوی و مادی امریکا برای مجاهدین قبل از اشغال افغانستان توسط شوروی آغاز گشت. امریکا پیش از اشغال شوروی عملیات تحریک آمیز را طوری سربراه ساخت که شوروی ها را در وسوسه اشغال افغانستان انداخته و ذهنیت در داخل افغانستان را به شوروی ستیزی عیار و آماده ساخت. امریکا جنگ بزرگ روانی را از طریق صدای امریکا از واشنگتن و بی بی سی از لندن راه اندازی کرد. قرار اظهار داکتر نجیب غرب در ۲۴ ساعت ۱۰۸ ساعت تبلیغات شوروی ستیزی را براه انداخته و رسانه های غربی حق و ناحق قضیه افغانستان را در راس اخبار روز و شب شان قرار می داد.

تبلیغات طوری صورت می گرفت که روسیه حق مداخله در امورد داخلی افغانستان نداشته و کودتای ثور را یک کودتای روسی و کمک های اقتصادی و نظامی شوروی را مداخله در امور داخلی افغانستان بحیث یک کشور مستقل جلوه می داد. در حالیکه همچو کمک های امریکا برای کشور های متحد امریکا در سراسر جهان یک امر عادی تلقی می گشت. امریکا بکرات و مرات حمایت خویش را از مقاومت مردم افغانستان در برابر حکومت کابل و شوروی ستیزی زیر ماسک اسلام اطمنان می داد.

واقعیت امر این بود که امریکا در امور داخلی افغانستان به ترتیبی مداخله را شروع کرد که آن را زیر ماسک مجاهدین و زیر شعار اسلام جلوه می داد. تمام تب و تلاش های امریکا برای درگیر سازی شوروی در افغانستان بود. رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در حکومت های جورج دبلیو بوش ۴۳ و بارک حسین اوباما و رییس سیای امریکا در حکومت بوش ۴۱ از یک جلسه سری در مرکز سیای امریکا در ماه مارچ ۱۹۷۹ نه ماه قبل از ورود قشون سرخ سخن بمیان می آورد. وی در مورد اجندای این مجلس می گوید که امریکا فیصله می کند که نیروی رزمی علیه رژیم کابل زیر نام اسلام و مجاهدین ساخته شود. در همین جلسه فیصله بعمل می آید که امریکا بشکل مخفی پول لازم را برای خریداری اسلحه در اختیار مجاهدین قرار دهد. امریکا تا آخر اعلام می کرد که امریکا هیچ نوع دخالت در امور افغانستان ندارد و مجاهدین را نی اسلحه می دهد و نی از نگاه پولی کمک می گردد.

باز هم در ماه جولای سال ۱۹۷۹، زبیگنیو برژنسکی یک امریکایی پولندی الاصل مشاور امنیتی جیمی کارتر رییس جمهور امریکا فرمانی را بامضاء وی می رساند که بر اساس آن سیا صلاحیت حمایت از مجاهدین افغانستان را در مقابله با رژیم کابل رسما بدست می آورد. این کار پنج ماه پیش از اشغال افغانستان توسط شوروی صورت می گیرد. این باین معناست که امریکا پنج ماه پیش از اشغال شوروی دست باشغالگری غیر مستقیم می زند.

امریکا قبول که اسلحه ساخت امریکا را تحویل مجاهدین نداد ولی پول کافی را در اختیار مجاهدین قرار داد تا اسلحه مورد نظر خویش را مجاهدین از هر منبعی خواسته باشند بدست آورده می توانستند. برژنسکی طی مصاحبه ای در ماه جنوری سال ۲۰۱۰م با کمال خورسندی اعلام کرد که بزرگترین دست آورد امریکا در مورد افغانستان این بود که شوروی را در ماه دسمبر سال ۱۹۷۹م وارد افغانستان ساخت و بعد افغانستان را به ویتنام شوروی تبدیل کرد ولی غافل از آنکه امروز همان ویتنام شوروی به افغانستان امریکا بدل شد.

اینکه امریکا به چه شکل و بکدام مرام افغانستان را ویتنام شوروی ساخت ولی این یک فاجعه بشری و یک عمل ضد اخلاقی برای ساکنین افغانستان بود که باعث قتل و نابودی بیش از یک ملیون افراد بی دفاع بی گناه گشت و پی آمد ظهور طالبان بحیث تاریکترین نیروی بشری و نهایتن ورود امریکا و گیر کردن در لجنزار افغانستان که امروز از آن خود را کشیده نمی تواند را باعث گشت. سیاست امریکا در قبال افغانستان بمثابه بلعیدن یک طعمه خام است که در گلو بند مانده که نی از قورت شدن و نی از توف کردن برای امریکا گردیده است.

عبدالحمید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج