توانیر: همراهی و مشارکت مردم لازمه عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق است


توانیر: همراهی و مشارکت مردم لازمه عبور از نقطه اوج مصرف تابستانی برق است

بوشهر- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیر گفت: با توجه به اینکه مصرف برق در نقطه اوج تابستانی امسال با افزایش 12.8 درصدی مواجه خواهد شد، همراهی و مشارکت مردم لازمه عبور موفقیت آمیز از این دوره زمانی است.

ابوذر صالحی روز پنجشنبه درحاشیه بهره‌برداری از طرح‌های پویش الف. ب. ایران در عسلویه استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت : با شیوع کرونا در سطح جامعه، تغییر سبک زندگی مردم، ماندن در خانه و گرمای زود رس مصرف برق را افزایش داده‌است، امسال باید تلاش بیشتری در تولید انرژی، تامین زیرساخت‌ها و همراهی پر رنگ‌تری از سوی مصرف کنندگان برای مصرف بهینه صورت گیرد.

صالحی با بیان اینکه طرح های پویش الف. ب ایران گامی برای ایجاد زیر ساخت‌های تولید برق و انرژی در کشور ایجاد کرده‌است گفت: امسال هم به ابتکار وزیر نیرو و با مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه شاهد به بار نشستن طرح‌های زیربنایی در حوزه برق و انرژی در قالب این پویش هستیم و امروز در منطقه عسلویه استان بوشهر با حضور وویدئو کنفرانس رئیس جمهوری و وزیر نیرو برخی از این طرح‌ها کلید می‌خورد.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شرکت توانیرتاکید کرد: اگر صرفه‌جویی و استفاده درست از منابع انرژی صورت بگیرد نه فقط برای امسال بلکه در هیچ سال دیگری جیره‌بندی و خاموشی نخواهیم داشت اما اگر از مصرف درست برق غفلت کنیم ممکن است شاهد برخی خاموشی‌های ناخواسته در فصل تابستان باشیم از این رو مشارکت و همراهی مردم در این عرصه بسیار جدی است.

صالحی با بیان اینکه راه اندازی طرح‌های پویش الف. ب. ایران بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار نقطه عطفی در رونق و جهش تولید انرژی ایجاد می‌کند گفت: برخی گزارش‌ها از مناطقی که آب و هوا در آن ها گرم و بار سرمایشی مسکونی بالا است نیاز به توسعه زیر ساخت‌ها برای تولید انرژی و همراهی و مشارکت مردم برای مصرف بهینه برق دارند.

وی ادامه داد: از جمله این مناطق استان بوشهر است که اکنون در قالب این پویش ملی شاهد به ثمر نشستن طرح‌های زیربنایی توسعه پست‌ها و افزایش ظرفیت‌ها در تولید انرژی هستیم و امیدواریم شهروندان نیز به دمای آسایش که بین ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است توجه کنند و با کاهش مصرف برق خدمتگزاران جامعه را در تامین و انتقال و توزیع آن پایدار یاری دهند.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شرکت توانیر با یاد آوری اینکه هر یک درجه افزایش دمای هوا تا حدود یکهزار و ۵۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌کند، ادامه داد: بطور قطع برای تامین این میزان برق نیاز به توسعه زیر ساختی است اما می‌توان از سویی با مصرف بهینه و توجه به دمای آسایش و پایبند بودن به حفظ آن هم از استهلاک تاسیسات برقی جلوگیری کرد و هم جلوی صرف هزینه‌های گزاف برای تولید انرژی را گرفت. ،

وی گفت: بیشتر مناطقی که در تابستان دمای بالای ۴۰ درجه دارند به دلیل مصرف بالای برق بویژه استفاده از کولر های آبی و گازی، با پدیده‌ای به نام پیک بار مصرف مواجه هستند که باید برای عبور از این نقطه اوج مدیریت بهینه مصرف و توجه به زیر ساخت های تولید را توام با هم دید و برای آن برنامه ریزی کرد.

صالحی، حضور رئیس جمهوری در برنامه ویدئو کنفرانسی افتتاح طرح‌های پویش الف. ب. ایران را بیانگر اهمیت موضوع و حساسیت مسئولان کشور برای تامین برق و انرژی پایدار دانست و اظهار امیدواری کرد که ثمره افتتاح این طرح ها که امروز در بوشهر و آذربایجان شرقی کلید خورد آسایش بیشتر برای مردم و ایجاد فرصت خدمتگزاری بهتر برای مسئولان باشد.

رئیس جمهوری امروز پنجشنبه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی ۹ پروژه برق رسانی با اعتبار ۲ هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان را در استان بوشهر افتتاح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا