رئیس جمهوری 9 پروژه زیرساختی صنعت برق را در استان بوشهر افتتاح کرد


رئیس جمهوری 9 پروژه زیرساختی صنعت برق را در استان بوشهر افتتاح کرد

بوشهر-ایرنا- رئیس جمهوری روز پنجشنبه در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با عسلویه 9 پروژه تامین و انتقال برق استان بوشهر را با 2 هزار و 400میلیارد تومان اعتبار افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت توانیر در این آیین گفت: این پروژه‌ها شامل یک واحد نیروگاهی و ۶ طرح انتقال فوق توزیع و صدها کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع برق است.

حسن متولی‌زاده افزود: این طرح‌ها به همت متخصصان، پیمانکاران و مشاوران ایرانی انجام شده و بیش از ۹۵ درصد تجهیزات آن ایرانی است.
وی ادامه داد: با افتتاح نیروگاه بخار ۱۶۰ مگاواتی عسلویه ظرفیت اشتغال برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزارو ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شد.
متولی‌زاده ادامه داد: دومین پروژه نیز پست ۴۰۰ کیلو ولت پارس(عسلویه) است که با نصب یک ترانس ۵۰۰ مگا ولت آمپری در این پست ظرفیت آن ۲ برابر شده و قادر به تزریق برق به سه پست پایین دستی است.
وی بیان کرد: پروژه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و توسعه ناوگان خودرویی شامل ۱۱۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف، ۸۳ دستگاه پست فشار متوسط هوایی و زمینی و ۶ دستگاه کامیونت عملیاتی نیز به ناوگان شرکت توزیع استان بوشهر افزوده شده‌است.
متولی‌زاده ادامه داد: همچنین با افزایش ظرفیت در ۲ پست ۲۳۰ کیلو ولت بوشهر ۱ و گناوه، ۳۲۰ مگاولت آمپر به ظرفیت این پست‌ها افزوده شد.
وی گفت: با اجرای این طرح سطح خدمات به مشترکان در استان بوشهر افزایش می‌یابد تا در آستانه فصل تابستان شاهد رضایت‌مندی بیشتر آنها باشیم.
متولی‌زاده افزود:امسال در سال جهش تولید برای تامین برق متقاضیان جدید بویژه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن محدودیتی وجود ندارد تا تامین برق این واحدهای تولیدی زمینه ساز رشد استان بوشهر باشد.
وی افزود: با وجود گرمای هوا و انرژی خیز بودن استان بوشهر اما مردم استان بوشهر الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.
متولی‌زاده افزود: ۹۶ درصد مردم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند و ۲۳ درصد مشترکان نیز با رعایت الگو روند مصرف را کاهش داده و مشمول پاداش خوش مصرفی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر