امام خمینی(ره) الگوی شایسته اخلاق برای زوج‌های جوان هستند/ مساجد شیوه همسرداری علما را معرفی کنند


امام خمینی(ره) الگوی شایسته اخلاق برای زوج‌های جوان هستند/ مساجد شیوه همسرداری علما را معرفی کنند

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه مساجد و هیئت‌های مذهبی باید صفات اخلاقی و روش همسرداری امام خمینی (ره) را برای نسل جوان معرفی کنند، گفت: اگر زوج‌های جوان با این بخش از زندگی ایشان آشنا شوند بسیاری از مشکلات خانوادگی‌ حل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «حسین شاهرودی» در گفت و‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش نرخ طلاق در کشور، اظهار کرد: علاوه بر این معضل، برخی از آسیب های اجتماعی دیگر از جمله حاشیه نشینی و اعتیاد با افزایش تاسف آوری همراه شده است که شایسته نظام اسلامی نیست.

امام جماعت مسجد محمدی (واقع در تهران، خیابان ری) افزود: نظامی که امام خمینی (ره) بنیانگذار و نظریه پردازش است نباید با معضلات اجتماعی دست به گریبان باشد زیرا امام راحل در تمام صفات پسندیده اخلاقی، شایسته ترین الگو هستند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) بهترین و زیباترین رفتار را با همسر و فرزندان شان داشتند و اگر زوج های جوان با این گوشه از زندگی ایشان آشنا شوند بسیاری از مشکلات خانوادگی شان حل می شود.

شاهروی در ادامه، با بیان اینکه مساجد و هیئت های مذهبی باید صفات اخلاقی و روش همسرداری امام خمینی (ره) را برای نسل جوان معرفی کنند، گفت: اکتفا کردن این مراکز به برگزاری مراسم عبادی و مجالس روضه و عدم ورود به سبک زندگی پیشوایان، مشکل بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زوج های جوان با آداب همسرداری و روش صحیح فرزندپروری در سیره علما آشنا شوند حتما درس های زیادی از جمله محبت ورزیدن، صبر و گذشت را خواهند آموخت که این موضوع، به نوبه خود موجب کاهش بسیاری از نزاع های خانوادگی می شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید