75 تن ضایعات مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در بخش خاوران جمع‌آوری شد


75 تن ضایعات مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در بخش خاوران جمع‌آوری شد

شهرری - ایرنا - بخشدار خاوران از توابع شهرستان ری گفت: بیش از75 تن ضایعات طی روز گذشته از مراکز غیرمجاز تفکیک زباله در روستای محمود آباد این بخش جمع‌آوری شد.

اسماعیل شعبانزاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا به دلیل حفظ سلامت ساکنین منطقه تعداد ۲۰ واحد مرکز غیر مجاز زباله طی یک ماه گذشته در روستاهای محمودآباد وقاسم آباد بخش خاوران جمع آوری شد.
وی با اشاره به فعالیت پنج واحد مرکز غیرمجازتفکیک زباله دربخش خاوران خاطرنشان کرد: همزمان با تعطیلی ۲۰ واحد طی یک ماه گذشته تعدادپنج مرکز به صورت غیرقانونی مجددا اقدام به فعالیت کردند که روز گذشته پس از جمع آوری ضایعات مراکز غیرمجاز تفکیک زباله نیز تعطیل شدند.
این مسئول با بیان اینکه صاحبان اراضی این مجتمع های غیرمجاز جمع آوری زباله مجازات خواهند شد، افزود: مالکان این واحدها که زمین های خود را دراختیار مراکز غیر مجاز تفکیک زباله قرار می دهند به مراجع قضایی معرفی شدند و پسماندهای دپو شده نیز توسط ۲۰ دستگاه کامیون به مجتمع پردازش زباله آراد کوه انتقال داده شد.
شعبانزاده اضافه کرد: بوی نامطبوع و آلودگی هوا، آب و خاک بخشی از آسیب های این واحدهای غیر مجاز تفکیک زباله در بخش خاوران بود که با حکم قضائی جمع آوری شدند.
بخشدار خاوران یادآور شد: مهمترین دغدغه ها و اولویت بخشداری خاوران، مقابله و جمع آوری مراکز غیر مجاز تفکیک زباله در این بخش است که سلامت اهالی منطقه را تهدید کرده و این کار با قدرت هر چه تمام ادامه خواهد داشت.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه، خاوران و قلعه نو است. ‌
بخش خاوران از توابع شهرستان ری در مسیر آزاد راه امام رضا(ع) واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز