بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(ره) در کشورهای مختلف


شماری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی، و دوستداران حضرت امام و انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاناناریو، پایتخت ماداگاسکار؛ همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم یادبودی در روز چهارشنبه چهارده خرداد در اقامتگاه سفیر کشورمان در ماداگاسکار برگزار شد.
شماری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی، و دوستداران حضرت امام و انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند. علاوه بر شهروندان ماداگاسکاری و ایرانیان مقیم ماداگاسکار، حضور اتباعی از عراق، هندوستان، پاکستان، و افغانستان در این مراسم جلب نظر می‌کرد. سخنرانان با اشاره به ابعاد شخصیت امام خمینی، نقش ایشان را در بیداری جهان اسلام و اتحاد میان مسلمانان ستودند.
حسن علی بخشی، سفیر ایران در ماداگاسکار تاکید کرد: حضور علاقه‌مندان امام و انقلاب در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، از حمایت شما از آرمان‌های انقلاب و مردم ایران، و ادامه مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی که امروز با هدایت رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای تحقق می‌یابد، حکایت دارد.
وی همچنین به طور اخص به افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی و اقدامات تاریخی ایشان مانند تاسیس روز قدس و نامه ایشان به رهبران شوروی سابق اشاره کرد و نقش ایشان را در وحدت جهان اسلام بی نظیر دانست.
امام خمینی (ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر معاصر
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، جمعی از اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته پاکستانی در سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) به بررسی زوایای فکری و عملی ایشان در زمینه مبارزه با استکبار جهانی پرداختند. در ویدئو کنفرانسی (وبینار) که از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان با عنوان «استکبارستیزی در دیدگاه امام خمینی» در اسلام آباد برگزار شد، شخصیت‌های برجسته پاکستانی ارادت خود را به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(ره) در کشورهای مختلف بزرگداشت یاد و نام امام خمینی(ره) در کشورهای مختلف
#carousel99822, #thumbs99822 , #carousel_desc99822 #carousel-wrapper99822 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper299822 .caroufredsel_wrapper img #carousel99822 span #carousel99822 img #thumbs99822 a, #thumbs99822 img #carousel_desc99822 span #carousel99822 span, #carousel99822 a, #thumbs99822 span, #thumbs99822 a #carousel99822 img #thumbs99822 img #carousel99822 span #carousel_desc99822 span #thumbs-wrapper99822 #thumbs99822 a #thumbs99822 a:hover, #thumbs99822 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail99822 .next_thumbnail99822:hover .prev_thumbnail99822 .prev_thumbnail99822:hover .next_thumbnail99822, .prev_thumbnail99822
در این مراسم، «سکینه مهدوی» از اندیشمندان پاکستانی گفت: امام خمینی رحمة الله علیه به عنوان یک مبارزه برجسته و انقلابی و احیاگر امت اسلامی شناخته می‌شود که جایگاه ویژه‌ای نزد مسلمانان جهان دارد.
«علامه مقصود علی دومکی» سخنگوی حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم در اظهاراتش شعار آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند را بزرگترین شعار تاریخی امام در معرفی هر چه بیشتر شیطان بزرگ به جهانیان و الهام‌بخش بشریت در برابر ایستادگی در مقابل دشمنان برشمرد و گفت: امروز در سراسر جهان افکار امام خمینی به یک نهضت اسلامی و جهانی علیه قدرت‌های استکبار گر تبدیل شده و همانگونه که ایشان وعده داد به امید خدا این مقاومت جانانه به نابودی تمامی استکبار گرایان منجر خواهد شد.
«صاحبزاده ابوالخیر زبیر» رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان امام خمینی را بزرگترین داعی اتحاد امت اسلامی در عصر معاصر معرفی کرد و گفت: پیروی از افکار و شخصیت امام خمینی می‌تواند جهان اسلام را متحد و در مقابل استعمار گرایان منسجم سازد.
وی افزود: حمایت از تمامی مظلومین جهان و مقابله با ظلم از برجسته‌ترین دیدگاه‌های امام در تشکیل حکومت اسلامی و بزرگترین دستاورد انقلاب ایران است.
«محمد علی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان بعنوان مهمان ویژه این مراسم گفت: اصل استکبار ستیزی و مبارزه با نظام ظالمانه سلطه جهانی یک رکن اساسی در مکتب سیاسی حضرت امام است که بدون آن، این مکتب از محتوای سازنده و تاثیر گذار خود در جهان تهی می‌گردد. در حقیقت ادعای پیروی و تبعیت از حضرت امام بدون اعتقاد قلبی و التزام عملی به رکن اساسی استکبار ستیزی، ادعایی بیهوده و عاری از حقیقت است.
وی افزود: ویژگی مهم دیگر در اصل استکبار ستیزی حضرت امام، استمرار و ماندگاری این اصل و حفاظت و صیانت از این باور توحیدی در تمامی مقاطع حیات سیاسی حضرت امام بوده است. حضرت امام دایره استکبار ستیزی و مبارزه با نظام سلطه جهانی را محدود و منحصر به مومنین و مسلمین نمی‌دانند بلکه تمامی محرومین و ستمدیدگان و مستضعفین عالم را به این مبارزه مقدس دعوت می‌کردند و فرا می‌خواندند.
علاوه بر این مراسم، وبینار دیگری از سوی خانه فرهنگ کشورمان در شهر لاهور با حضور شخصیت‌های برجسته و اساتید دانشگاهی از جمله «دکتر فرح شاه»، «دکتر اسد نقوی»، «پرفسور وسیم عباس» و «پرفسور محمد نعیم» برگزار شد.
مستند احیاگر قرن به زودی پخش می‌شود
ویژه برنامه احیاگر قرن آماده پخش شد. این برنامه به بررسی تاثیر انقلاب اسلامی و شخصیت حضرت امام (ره) در منطقه بالکان می‌پردازد. در روز‌های اولیه پیرزی انقلاب اسلامی ایران، حسین جوزو متفکر بوسنیایی در مقاله‌ای با اشاره به هفت قرن اول تمدن درخشان اسلامی و سپس هفت قرن دوران زوال تمدن اسلامی می‌نویسد: انقلاب اسلامی ایران آغاز دوران جدیدی از حیات اسلام است و مردی رهبری این دوره را در دست دارد که فقیه، اندیشمند سیاسی، شاعر عارف و رهبر محبوب توده‌های مردم است.
مقاله جوزو در شرایط سخت دوران کمونیستی یوگسلاوی یک استثنا نبود، ولی برجسته و آغازگر بود. روشنفکران مسلمان بوسنیایی مانند علی عزت بگوویچ، عمر بهمن، خانم ملکه صالح بوسنوی و ده‌ها فعال دینی و اجتماعی و سیاسی در محیط و شرایط آن روزگار به امام خمینی (ره) به مانند مصداق تحقق حدیث پیامبر (ص)، و ظهور یک احیاگر می‌نگریستند.
ویژه برنامه احیاگر قرن سعی می‌کند در خلال گفتگو با اندیشمندان و شخصیت‌های مذهبی دانشگاهی و اجتماعی منطقه بالکان به تاثیر شخصیت حضرت امام (ره) بر مسلمانان این منطقه بپردازد.
سمینار میراث امام خمینی (ره) در فضای مجازی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، مرکز اسلامی انگلیس، همزمان با سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سمینار "میراث" امام خمینی (ره) را در فضای مجازی برگزار می‌کند. این سمینار که به علت محدودیت‌های ناشی از همه گیری کووید ۱۹ امسال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای مجازی برگزار می‌شود، به صورت زنده در شبکه‌های اجتماعی و شماری از شبکه‌های تلویزیونی، قابل مشاهده است.
براساس اطلاعیه مرکز اسلامی انگلیس، در این سمینار که از ساعت ۱۹ امروز ۱۴ خرداد آغاز می‌شود، نظر اندیشه‌مندان غربی درباره امام خمینی (ره) و سخنان اسلام شناسان و متفکران علوم دینی درباره ابعاد شخصیت، اندیشه‌ها و زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مطرح خواهد شد. همچنین بخش‌هایی از پیام امروز مقام معظم رهبری درباره امام خمینی (ره) و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی قرائت می‌شود.
براساس اطلاعیه مرکز اسلامی انگلیس، در این سمینار همچنین مستندی تلویزیونی درباره تاریخ زندگی امام خمینی (ره) و نیز مسابقه‌ای درباره اطلاعات عمومی از انقلاب اسلامی ایران، برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند این برنامه را در نشانی‌های زیر، بر روی شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های تلویزیونی، مشاهده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی