برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در ماداگاسکار


شماری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی، و دوستداران حضرت امام و انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از ابیجان به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاناناریو، پایتخت ماداگاسکار؛ همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم یادبودی در روز چهارشنبه چهارده خرداد در اقامتگاه سفیر کشورمان در ماداگاسکار برگزار شد.
شماری از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی، و دوستداران حضرت امام و انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یاد امام خمینی (ره) را گرامی داشتند. علاوه بر شهروندان ماداگاسکاری و ایرانیان مقیم ماداگاسکار، حضور اتباعی از عراق، هندوستان، پاکستان، و افغانستان در این مراسم جلب نظر می‌کرد. سخنرانان با اشاره به ابعاد شخصیت امام خمینی، نقش ایشان را در بیداری جهان اسلام و اتحاد میان مسلمانان ستودند.
حسن علی بخشی، سفیر ایران در ماداگاسکار تاکید کرد: حضور علاقه‌مندان امام و انقلاب در شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، از حمایت شما از آرمان‌های انقلاب و مردم ایران، و ادامه مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی که امروز با هدایت رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای تحقق می‌یابد، حکایت دارد.
وی همچنین به طور اخص به افکار و اندیشه‌های حضرت امام خمینی و اقدامات تاریخی ایشان مانند تاسیس روز قدس و نامه ایشان به رهبران شوروی سابق اشاره کرد و نقش ایشان را در وحدت جهان اسلام بی نظیر دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 11 فروردین 1403