باند سرقت خشن تلفن همراه در زاهدان متلاشی شد/زورگیری در قاب دوربین شهروندان سیستان و بلوچستان


باند سرقت خشن تلفن همراه در زاهدان متلاشی شد/زورگیری در قاب دوربین شهروندان سیستان و بلوچستان

عاملان زورگیری هایی که تصاویر و کلیپ هایشان در قاب دوربین های شهروندان زاهدانی ثبت شد و نگرانی در دل مردم ایجاد کرده بودند با همکاری مردم و ماموران در چنگال پلیس افتادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ این روزها بازار گوشی‌قاپی در جنوب شرق به اندازه ای داغ شده است که گزاف نیست اگر بگوییم هر روز شاهد تصاویر مختلفی از عاملان آن در فضای مجازی هستیم.

تصاویری که در دوربین های مدار بسته یا تلفن همراه بسیاری از شهروندان ثبت می شود، دست به دست می چرخد و کار را برای شناسایی مجرمان آسان تر کرده است.

سارقانی که داغ مالباختگی را بر دل‌ بسیاری از شهروندان گذاشته‌اند، غافل از این که این اقدامشان از چشم تیزبین مردم و چتر اطلاعاتی پلیس پنهان نمی ماند.

در این میان، طی روزهای اخیر تصاویری از زورگیری با چاقو به منظور سرقت تلفن همراه در زاهدان در فضای مجازی منتشر شد که خوشبختانه، تصاویری که در دستگیری این سارقان یاری گر پلیس بود.

باند سرقت خشن تلفن همراه در زاهدان متلاشی شد

ابراهیم ملاشاهی، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در پی شکایات مردم، اظهارات مالباخته ها، دریافت تصاویر از دوربین های مداربسته و انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر سرقت تلفن همراه، کار تحقیقاتی به منظور شناسایی مجرمان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: تعدادی از گزارش های دریافتی در خصوص سرقت تلفن همراه از خیابان های شهید رجایی، شهید طباطبایی، امام خمینی (ره) غربی و شهید مزاری به اطلاع پلیس رسید.

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به این گزارش ها پلیس آگاهی چتر اطلاعاتی خود را گسترش داد و با همکاری فرماندهی انتظامی زاهدان و مردم موفق شد در فاصله کمی هفت نفر از سارقان را شناسایی و دستگیر کند.

ملاشاهی اضافه کرد: این سارقان در بازجویی‌های به عمل آمده در رابطه با ۱۵ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند، همچنین از این افراد چهار فقره موتور سیکلت که به وسیله آن اقدام به سرقت می کردند، کشف شد.

وی با بیان این که تعدادی از سارقان از مجرمان سابقه دار بودند افزود: در راستای شناسایی این افراد که با چاقو اقدام به زورگیری می کردند، از مالباخته ها دعوت شد، همچنین شناسایی افراد مالخر که گوشی های دزدی را خریداری می کردند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: توصیه می شود شهروندان در استفاده از تلفن همراه هنگام حضور در معابر دقت کافی داشته باشند و در صورت مشاهده چنین سرقت هایی اظهارات و مستندات خود را در اختیار پلیس آگاهی اطلاع رسانی قرار دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری سارقان اقدام شود.

ملاشاهی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرایم احتمالی اذعان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشب دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی