انتقاد مقام های کشورهای جهان از نقض حقوق بشر در آمریکا


انتقاد مقام های کشورهای جهان از نقض حقوق بشر در آمریکا

سران کشورهای مختلف در جهان برخورد خشونت آمیز در قبال جنبش ضد نژادپرستی را در آمریکا محکوم کردند.

انتقاد مقام های کشورهای جهان از نقض حقوق بشر در آمریکابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما،خبرهای رسیده از جهان حاکی از آن است که در کشورهای مختلف دولت ها و مردم در هم صدایی با مردم آمریکا سیاست های نژادپرستانه دولت آمریکا را محکوم کردند.

بازداشت ۱۸ تظاهرکننده جنبش ضد نژادپرستی در پاریس
پلیس پاریس بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۸ نفر را که در اعتراضات غیر قانونی به نژادپرستی و خشونت پلیس شرکت کرده بودند، بازداشت کرد.
بنا بر گزارش رسانه ها، پلیس پاریس علت بازداشت این افراد را اعلام نکرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه بیش از ۱۹ هزار نفر در خیابان‌های شهر پاریس در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کردند. بسیاری معتقدند خشونت پلیس علت کشته شدن یک سیاه پوست به نام آداما ترائوره است که سال ۲۰۱۶ در بازداشت بود.
ابراز تاسف دولت آلمان از مرگ جورج فلوید
سخنگوی دولت آلمان گفت امیدواریم خشونت در آمریکا به زودی پایان یابد. وی اطمینان دارد نژادپرستی در آلمان نیز وجود دارد و اینکه کشورش نیز باید با این پدیده مقابله کند. سخنگوی دولت آلمان گفت: مرگ جورج فلوید دولت این کشور را متاثر کرد.
انتقاد چین از آمریکا در رابطه با نقض حقوق بشر معترضان
به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه‌های دولتی چینی در شرایطی روز‌های اعتراض را در آمریکا و تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را برای استفاده ارتش علیه معترضان پوشش می‌دهند و برجسته می‌کنند که سی و یکمین سالگرد حادثه میدان «تیان آن مِن» سرکوب نظامی چین را علیه معترضان نمایان می‌کند.
در روز‌های گذشته، رسانه‌های چینی اعتراضاتی را در آمریکا پوشش داده اند که در پی کشته شدن جورج فلوید، مرد سیاه پوست غیرمسلح به دست پلیس مینیاپولیس به راه افتاد. رسانه‌های چینی اعتراضات را در آمریکا با حمایت سیاستمداران آمریکایی از اعتراضات برای دموکراسی در هنگ کنگ مقایسه می‌کنند.
اعتراضات سال گذشته در هنگ کنگ که در برخی موارد به خشونت کشیده شد، موجب شد پکن ماه گذشته اعلام کند قانون امنیتی ملی را برای هنگ کنگ، مستعمره سابق انگلیس، اعمال می‌کند.
هو شیجین سردبیر نشریه گلوبال تایمز گفت: آمریکا سالگرد تیان آن من را به شیوه‌ای منحصر به فرد برگزار کرد.
وی به زبان انگلیسی در توئیتر نوشت: ارتش آمریکا به شهر‌ها اعزام شده است و پلیس به سمت (معترضان) شلیک می‌کند. آمریکا اهمیت برقراری نظم در سال ۱۹۸۹ را برای چین اثبات می‌کند. اما زمانی که به گذشته بازمی گردیم، زیرپا گذاشتن قوانین در چین در آن زمان بسیار بیشتر از آن چیزی است که اکنون در آمریکا شاهد آن هستیم.
سالگرد شلیک نیرو‌های نظامی چین به دانشجویان معترض در آن میدان در پکن که گروه‌های حقوق بشری و شاهدان می‌گویند در آن هزاران نفر کشته شدند، به شکل علنی برگزار نمی‌شود و رسانه‌های دولتی در چین به ندرت به آن اشاره می‌کنند.
روز دوشنبه ترامپ وعده داد اگر خشونت‌ها در آمریکا آرام نشود، از نیرو‌های نظامی استفاده خواهد کرد.
نشریه گلوبال تایمز در سرمقاله خود با اشاره به قانون امنیتی به عنوان یک مسئله کلیدی برای حل این مسئله در آمریکا نوشت: چین در برابر اعتراض ها در هنگ کنگ از خود خویشتنداری نشان داده است. آیا کاخ سفید معتقد است اعزام نیرو‌های نظامی می‌تواند مشکلات عمیق آمریکا را حل کند؟
دیرزمانی است که آمریکا و دیگران از چین برای نقض حقوق بشر از جمله نحوه برخورد آن با تبتی‌ها و اقلیت مسلمان ایغور، انتقاد می‌کنند.
در آوریل، چند سفیر آفریقایی از پکن برای رفتار غیرانسانی با آفریقایی‌ها در جریان شیوع کرونا در شهر گونک ژو گلایه کردند.
جانسون: حق مردم آمریکا برای اعتراض کردن را درک می‌کنم
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: مرگ جورج فلوید ناموجه است و او (جانسون) حق مردم را برای اعتراض کردن درک می‌کند.

ابراز نگرانی پلیس انگلیس درباره خشونت‌ها در آمریکا
به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس انگلیس اعلام کرد درباره خشونت‌ها و خسارت‌ها در بسیاری از شهر‌های آمریکا نگران است.
اعتراض مردم انگلیس به کشته شدن جورج فلوید
خبرگزاری رویترز به نقل از خبرنگاران خود اعلام کرد هزاران نفر در انگلیس با حضور در میدان مرکزی شهر لندن به کشته شدن جورج فلوید در آمریکا اعتراض کردند. به گزارش رویترز، معترضان شعار "بدون عدالت، صلح برقرار نمی‌شود" سر می‌دادند.


انتقاد وزیر خارجه ترکیه از قتل جورج فلوید
وزیر خارجه ترکیه از قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا انتقاد و از وقایع پس از آن ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا، مولود چاووش اوغلو گفت: قتل انسان جدای از دین، رنگ پوست و یا اعتقاداتش در هر کجای دنیا به دست پلیس غیر قابل قبول است.
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه نژادپرستی در آمریکا همچنان ادامه دارد گفت: نظام قضایی آمریکا باید درباره عامل این جنایت تصمیمی عادلانه اتخاذ کند که موجب آرامش و تسکین وجدان مردم شود.
مولود چاووش اوغلو تاکید کرد: ما مخالف تبدیل شدن این جنایت به هرگونه تخریب اموال عمومی هستیم، برای ما فرقی نمی‌کند چه آمریکا باشد و یا یک کشور دیگر، مخالف اعتراضات مخرب و تخریب اموال عمومی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس