بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)


بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)
بی ام و سری ۴ مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد.

کوپه بی ام و سری ۴ مدل ۲۰۲۱ مجهز به سیستم محرکه نیم هیبریدی و پیشرانه ۶ سیلندر جدید، همراه با مجموعه ای از امکانات استاندارد و آپشن های متنوع رونمایی شد و تا آخر امسال عرضه می شود.

بی ام و سری ۴ کوپه مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد تا نگرانی ها در مورد ی خودروهای دودر بی ام و را تا حدودی کاهش دهد. کوپه ی جدید با جلوپنجره دوبخشی و بزرگ کلیوی، دقیقاً مثل مدل مفهومی پیش بینی شده و همینطور مجموعه ای از فن آوری های جدید، دینامیک بهبودیافته و پیشرانه ۶ سیلندر نیم هیبریدی تازه معرفی شد. همه ی این تجهیزات، نویدبخش ارتقای بسیار زیاد برای بی ام و سری ۴ نسبت به نسل قبلی خود است و چه عاشق آن باشید یا از ظاهر طراحی آن بدتان بیاید، مدل جدید مطمئناً روی کاغذ خوب بنظر می رسد.

جسور و متهورانه

از زوایای خاصی، بی ام و سری ۴ جدید عالی بنظر می رسد. این ماشین شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی «Concept 4» معرفی شده در سال پیش دارد و ضریب درگ آن به ۰/۲۵ (در برابر ۰/۲۹) رسیده است. چراغ های ​​LED تطبیقی جلو و مجموعه ای از رینگ های ۱۸ اینچی استاندارد (رینگ های ۱۹ اینچی بعنوان آپشن موجود هست) بهمراه چراغ های منحصربفرد L شکل در عقب، ماشین را تزیین می کنند.

جلوپنجره دوتایی کلیوی و بزرگ مدل ۲۰۲۱ بی ام و سری ۴ کمی نیاز به توضیح بیشتر دارد. سری ۴ جدید، جلوپنجره های بزرگ خود را از خودروی مفهومی Concept 4 قرض می گیرد و آنها قطعاً چهره ی بی نظیری به این کوپه می دهند. اما تمام این ها برای نمایش نیست؛ بی ام و می گوید که دهانه های عمودی هدف بسیار مهمی دارند و هوا را به داخل پیشرانه ۶ سیلندر جدید می فرستند.

مدل های پایه بی ام و ۴۳۰i و ۴۳۰i xDrive، نسخه ی به روزرسانی شده از پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ این برند بهره می برند که ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۹۹ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. پیشرانه ی جدید، ۷ اسب بخار قدرت و ۴۸ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. این پیشرانه به مدل محرک عقب ۴۳۰i اجازه می دهد تا در زمان ۵/۵ ثانیه از حالت سکون سریعا۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد؛ درحالی که مدل xDrive به ۵/۳ ثانیه زمان نیاز دارد و همینطور بیشینه سرعت هر دو مدل با سیستم محدودیت سرعت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتربرساعت می رسد.

بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)

ولی این مدل جدید M440i xDrive است که بیش ترین منافع را از جلوپنجره کلیوی می برد و دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری جدید با فن آوری نیم هیبریدی ۴۸ ولتی است. سیستم محرکه هیبریدی این خودرو ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی نیز ۱۱ اسب بخار به این میزان می افزاید که در مجموع سبب می شود تا مدل ۴۴۰i در زمان ۴/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت برسد.

در اروپا، خریداران میتوانند از بین چهار نسخه دیزلی بی ام و سری ۴ استفاده کنند که شامل ۴۲۰d، 420d xDrive، 430d xDrive و ۴۴۰d xDrive می شود و بعید است که هیچ کدام از این ها در ایالت متحده آمریکا عرضه شوند. مثل مدل های بنزینی، نسخه های دیزلی بی ام و سری ۴ نیز از جعبه دنده خودکار هشت سرعته استفاده می کنند و بسته به تیپ انتخابی، به صورت تنظیمات محرک عقب و تمام چرخ محرک ارائه می شوند.

بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)

علاوه بر افزایش قدرت، دینامیک این ماشین نیز بهبود یافته است. بی ام و سری ۴ جدید از پلتفرم مشترک مدل کنونی سری ۳ بهره می برد، ولی دارای پکیج تعلیق مخصوصی است که سبب افزایش استحکام و همینطور به روزرسانی ابعاد خودرو می شود. بی ام و سری ۴ کوپه دارای ۵/۵ سانتیمتر طول بیشتر، ۲/۵۴ سانتیمتر عرض بیشتر، ۵/۵ سانتیمتر ارتفاع کم تر و در عقب دارای ۲/۵۴ سانتی متر عرض بیشتر نسبت به مدل استاندارد بی ام و سری ۳ است. با‌این‌ وجود، تغییرات جدید توزیع مناسب وزن ۵۰:۵۰ را نسبت به مدل سدان حفظ می کند. خریداران همینطور میتوانند تنظیمات سیستم تعلیق انطباقی M را بعنوان آپشن انتخاب کنند که فرمان، میرایی و واکنش پدال گاز را در حالت رانندگی اسپرت برای بهبود احساس رانندگی تغییر می دهد.

شیک و ایمن

کسانی که با آخرین محصولات بی ام و آشنا هستند، باید فوراً قسمت درون کابین کوپه سری ۴ جدید را تشخیص دهند. همان کابین راننده محور سدان بی ام و سری ۳ با چرم مصنوعی SensaTec در رنگ های بژ کانبرا یا مشکی در این ماشین نیز استفاده می شود. اما چرم Vernasca بعنوان آپشن موجود است و در هفت رنگ مجزا شامل بژ کانبرا/مشکی، قرمز تاکورا، مکا، کنیاک، صدفی، مشکی، مشکی با دوخت متضاد آبی برای خریداران عرضه خواهد شد.

بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)
بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)

جدیدترین نسخه سیستم سرگرمی و اطلاعاتی iDrive ۷.۰ بی ام و نیز در کابین وجود دارد. صفحه نمایش لمسی مرکزی ۸/۸ اینچی و نمایشگر دیجیتالی ۵/۱ اینچی بین نمایشگر داشبورد آنالوگ بعنوان گزینه ی استاندارد ارائه می شود، اما صفحه نمایش ۱۰/۳ اینچی سدان بی ام و سری ۳ و نمایشگر دیجیتال ۱۲/۳ اینچی داشبورد بعنوان آپشن موجود است.

بعضی از امکانات جدید کوپه بی ام و سری ۴ شامل سیستم ناوبری مبتنی بر خدمات ابری مجهز به ناوبری استاندارد بی ام و و نسل جدید نمایشگر هدآپ بی ام و می شود. نمایشگر هدآپ دارای ۷۰ درصد سطح افکنش (پرتوافکنی) بزرگتر و تجسم محیط سه بعدی در نمایشگر داشبود است. البته بی ام و سری ۴ از اپل کارپلی و اندروید اتو وایرلس نیز بهره می برد.

از نظر ایمنی، امکاناتی مثل هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر حرکت با دستیار فرمان و اطلاعات مربوط به محدودیت سرعت در سری ۳ وجود دارد ، با این تفاوت که اینک در سری ۴ کوپه به عنوان گزینه ی استاندارد در دسترس هستند. پکیج اختیاری پیشرفته تر Driving Assistance Professional نیز موجود است که سیستم های کنترل کروز انطباقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار حفظ مسیر حرکت با قابلیت جلوگیری از برخورد جانبی و ترمز اضطراری خودکار عقب را امکانات ایمنی این خودرو اضافه می کند.

قیمت و زمان عرضه

نرخ مدل پایه بی ام و ۴۳۰i کوپه با سیستم محرک عقب از ۴۵،۶۰۰ دلار در آمریکا آغاز می شود (بدون هزینه ۹۹۵ دلار برای حمل در مقصد). مدل ۴۳۰i xDrive ۴۷، ۶۰۰ دلار قیمت دارد و قیمت مدل بالاتر M440i xDrive نیز از ۵۸،۵۰۰ دلار شروع می شود. مدل جدید کوپه بی ام و سری ۴ در ماه اکتبر در سطح جهانی عرضه خواهد شد.

بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)
بی‌ام‌و از سری 4 مدل 2021 رونمایی کرد (+ تصاویر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل