مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در پرتغال برگزار شد


مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در پرتغال برگزار شد

سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره )، با حضور عده ای از فعالان مذهبی کشور پرتغال از جمله شیخ «منیر داود» امام جماعت مسجد مرکزی لیسبون، «شاه مظهر» رئیس هیأت امنای حسینیه بانو فاطمه (س)، «محسن قاسمی» مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مذهبی آل یاسین، جمعی از ایرانیان مقیم و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پرتغال در محل سفارت برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این مراسم که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و قرائت فاتحه برای روح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، ابتدا فیلم کوتاهی از آخرین لحظات عمر شریف امام راحل به نمایش درآمد.

در ادامه این مراسم، شیخ منیر داود امام جماعت مسجد مرکزی لیسبون ضمن دعا برای شادی روح امام راحل طی سخنانی اظهار داشت: در سال 1987 زمانی که موضوع فتوای قتل سلمان رشدی نویسنده مرتد مطرح بود و امام خمینی در قید حیات بودند، برای شرکت در مسابقات قرآنی به ایران سفری داشتم و در آن سفر موفق به دیدار امام راحل شدم. قبل از آن دیدار فکر می کردم که محل زندگی ایشان احتمالا قصر بزرگی است، اما زمانی که به جماران رسیدم و ایشان را که یک دیدار کوتاه با مدعوین و خانواده های شهدای ایرانی داشتند از نزدیک مشاهده کردم و در نگاه اول بسیار مجذوب ایشان شدم؛ ساده ترین خانه ای را که در عمرم دیده بودم در آنجا یافتم که نشان از زهد عمیق ایشان داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امام خمینی(ره) تلاش زیادی برای سربلندی ملت ایران انجام دادند و ایشان از دیکتاتوری زمان شاه، مردم کشورش را نجات بخشید که این مساله در خور تعظیم و احترام است .

به گفته منیر داود، امام خمینی (ره) نه تنها سمبل وحدت مسلمانان جهان، بلکه منادی آن نیز در جهان اسلام بود.

قاسمی مدیر مرکز فرهنگی- مذهبی آل یاسین نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امام خمینی (ره) یک پاردایم جدیدی از اسلام را در فضای بین المللی ارائه نمود و در بعد داخلی نیز تفکر اسلام انقلابی را بر کشور حاکم کرد؛ تاثیر مهم دیگر حضرت امام خمینی، تشویق مسلمانان منطقه به مقاومت در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل بود که شاهد نتایج آن در این روزها می باشیم.

در ادامه، «مرتضی‌ دامن پاک جامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال نیز طی سخنانی ضمن بیان خاطره ای از ایام رحلت امام خمینی(ره) در سال 1368، با برشمردن ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار داشت: امام راحل با ایمان و باور قلبی به خداوند، اخلاص بی نظیر و تمسک به اهل بیت (ع) و همچنین پشتیبانی ملت ایران، ضمن شناسایی خطوط اصلی جریانات انحرافی و آثار قدرت های تمامیت خواه جهانی، با قدرت تمام در برابر جریان سنتی استثمار و استعمار ایستادند و نمونه ای بارز برای حرکت های استعمار ستیز دیگر ملت های آزادیخواه جهان گردیدند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال افزود: در رفتار سیاسی حضرت امام، نگاه بین المللی و جهانی، عدالت اجتماعی، ایمان و باور به خدای قادر متعال و همت بلند به عنوان مهمترین شاخصه ها مشاهده می گردد. امام خمینی (ره) با اعلام روز جهانی قدس که همانند هفته گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، بذر اتحاد علیه اشغالگران سرزمین قدس را کاشت و امروزه با مردود شدن طرح معامله قرن ترامپ، شاهد ریشه دوانی آن حرکت عظیم و ارزشمند جهانی ایشان هستیم که در تداوم مقاومت و ارائه طرح صلح ایران در زمینه برگزاری رفراندوم در سرزمین فلسطین با مشارکت ساکنین اصلی آن از جمله پیروان مذاهب ابراهیمی که در سازمان ملل متحد نیز ثبت گردیده، منصه ظهور یافته است .

دامن پاک جامی در بخش پایانی سخنان خود، تأکید زیاد امام راحل بر حکومت قانون، تلاش ایشان برای احیای ارزشهای اسلامی و تاکید بر نقش مردم در تعیین سرنوشت خود را از دیگر ثمرات ارزشمند اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) بر شمرد و برگزاری نزدیک به چهل انتخابات در طول چهار دهه از عمر جمهوری اسلامی ایران را نمونه ای آشکار از مردمسالاری دینی به عنوان الگویی جدید از حکومتداری در دنیای معاصر دانست که متاسفانه با کژ فهمی جهان غرب، به ایجاد مشکلات زیادی در مسیر تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی منجر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق