اجرای طرح کاداستر از زمین خواری در استان تهران جلوگیری می‌کند


اجرای طرح کاداستر از زمین خواری در استان تهران جلوگیری می‌کند

تهران - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اعلام کرد: اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگی برای اراضی ملی از وقوع پدیده زمین‌خواری در این استان جلوگیری می‌کند.

احمد طاهری روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ارزش افزوده زمین در استان تهران به ویژه در مناطق شمالی و کوهستانی استان اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگ برای عرصه ها ‌ی ملی جزو اولویت های اصلی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان تهران است.

وی از تشکیل کارگروه مشترک کاداستر بین اداره کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران خبر داد و افزود: با فعالیت این کارگروه و با جلسات برگزار شده اجرای طرح کاداستر در استان تهران سرعت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری استان تهران ادامه داد: اجرای طرح کاداستر علاوه بر وقوع پدیده زمین خواری با توجه به اهداف توسعه پایدار، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می شود.

وی به مراحل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در هر پلاک ثبتی اشاره و خاطرنشان کرد: در ابتدا اطلاعات توصیفی و مکانی آن پلاک جمع‌آوری شده و پس از بررسی و آنالیز، منجر به تهیه نقشه پیشنهادی پلاک ثبتی موردنظر شده که این نقشه به کمیته فنی منابع طبیعی استان ارجاع داده می‌شود.

طاهری ادامه داد: در کمیته فنی این نقشه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید برای سیر مراحل صدور اسناد تک برگ کاداستری در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به برخی مزایای اجرای طرح کاداستر، تاکید کرد: با کاداستری شدن اراضی منابع طبیعی علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، جعل اسناد و سوءاستفاده از این اراضی به شدّت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ استان تهران یک میلیون و ۷۸ هزار هکتار اراضی ملی دارد که بالغ بر ۹۳ درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه ای دارند که با توجه به اجرای طرح کاداستر برای اراضی ملی و دولتی باید تمامی این اراضی سند تک برگ کاداستری صادر شود.

تاکنون ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران صاحب سند مالکیت تک برگ کاداستری شدند.

همچنین برای اجرای طرح کاداستر تاکنون به میزان ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی استان تهران با مشاوران این طرح قرار داد منعقد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق