مسلمانان 11.2 درصد کل جمعیت اروپا تا سال 2050 میلادی


مسلمانان 11.2 درصد کل جمعیت اروپا تا سال 2050 میلادی

نتایج تحقیقات جدید موسسه تحقیقاتی پیو حاکی از آن است که تا سال 2050 میلادی مسلمانان 11.2 درصد کل جمعت اروپا را تشکیل خواهند داد و بیشتر این جمعیت نیز متعلق به منطقه بالکان هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « worldatlas»،نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که تا سال 2050 میلادی مسلمانان 11.2 درصد کل جمعت اروپا را تشکیل خواهند داد.

اسلام دومین دین بزرگ در اروپا است و مسلمانان جمعیت زیادی را در اکثر کشورهای اروپایی تشکیل می دهند.

در حال حاضر حدود 5 درصد از کل جمعیت اروپا مسلمانان هستند اما طبق پیش بینی های مرکز تحقیقات «پیو» جمعیت مسلمانان در قاره اروپا در دهه های آینده افزایش می یابد.

در گزارش موسسه پیو در این زمینه آمده است که تا سال 2050 میلادی اگر از مهاجرت مسلمانان به قاره اروپا جلوگیری نشود 11.2 درصد کل جمعیت اروپا را مسلمانان تشکیل می دهند و اگر هم از مهاجرت مسلمانان جلوگیری شود باز هم سهم مسلمانان از کل جمعیت اروپا 7.4 درصد خواهد بود.

در بازه زمانی سال های 2010 تا 2016 میلادی جمعیت مسلمانان در قاره اروپا از 3.8 درصد به 4.9 درصد کل جمعی رسید و به عبارت دیگر جمعیت مسلمانان بیش از یک در صد در اروپا افزایش پیدا کرد.

در حالی که اسلام در کشورهای اروپای غربی تاریخ نسبتا جدیدی دارد اما در منطقه بالکان دارای یک قدمت طولانی است.

اسلام برای اولین بار در قرن هشتم تا دهم میلادی از طریق مهاجران شمال آفریقا وارد جنوب اروپا شد.

آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می دهد که بیشترین جمعیت مسلمان در اروپا متعلق به کشورهای عضو منطقه بالکان هستند.

کوزوو،آلبانی و بوسنی بیشترین به ترتیب دارای بیشترین جمعیت مسلمانان با 93.8 درصد ، 80.3 درصد و 45.2 درصد هستند.

پیش بینی می شود که در سال 2050 میلادی جمعیت مسلمان در این کشورها به ترتیب تا 95.2 درصد،85.9 درصد و 49.4 درصد افزایش پیدا کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر