دانشگاه علوم پزشکی دزفول مدیریت یکپارچه‌ای در مقابله با بیماری کرونا اعمال کند


دانشگاه علوم پزشکی دزفول مدیریت یکپارچه‌ای در مقابله با بیماری کرونا اعمال کند

اهواز-ایرنا- نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: باتوجه به اینکه شهرستان‌های شوش و گتوند نیز به عنوان مناطق تحت پوشش این دانشگاه محسوب می شوند، لازم است تا مدیریت یکپارچه‌ای در موضوع مقابله با این بیماری را شاهد باشیم.

محمد کعب عمیر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت شهرستان شوش که از جمعیت ۲۲۰ هزار نفری برخوردار است، در شرایط نگران کننده‌ای قرار دارد، اظهارداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مبلغی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی دزفول اختصاص یافت که شهرستان شوش تاکنون از این میزان اعتبار ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، سهمی دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه شهروندان ساکن شوش به دلیل نبود امکانات مجبور هستند جهت طی کردن مراحل درمانی به شهرستان دزفول مراجعه کنند، گفت: این مسئله ، مبتلایان به ویروس کرونا در شوش را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده که از جمله آن ترددهای مکرر شهروندان به مراکز درمانی دزفول است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت درمانی و رسیدگی به بیماران کرونایی در شوش، چه شرایطی دارد، گفت: این شهرستان یک بیمارستان دارد که پیش از این یک اورژانس بوده و سپس بخش‌هایی از آن توسعه یافت و هم اکنون از این مرکز درمانی به عنوان بیمارستان نظام مافی نام برده می‌شود.

کعب عمیر افزود: امکانات محدود این مرکز با شاخص‌های درمانی و بیمارستانی فاصله زیادی دارد و این درحالی است که باید نسبت به ازای هر هزار نفر ، یک تخت بیمارستانی در شوش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به میزان فوتی‌ها و مبتلایان، نمی‌توان شرایط موجود در شوش را عادی دانست و به همین دلیل از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواسته می‌شود تا مدیریت یکپارچه‌ای را در مقابله و مبارزه با بیماری کرونا اعمال کنند ومنابع مالی مراکز درمانی و مقابله با این ویروس را در اختیار شهرستان قرار دهند.

کعب عمیر تصریح‌کرد: در روزهای آینده به منظور اعلام مراتب اعتراض مردم شوش نسبت به مجموعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با وزیر بهداشت ملاقات خواهم کرد و اگر در نحوه اختصاص منابع مالی برای مقابله با این بیماری تجدید نظر صورت نگیرد، از وزیر به صورت قانونی طرح سوال خواهم کرد.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اضافه‌کرد: یکی دیگر از مشکلات مجموعه مدیریت بیماری کرونا در شوش و دزفول، حضور کمرنگ ریاست دانشگاه علوم پزشکی در منطقه است که این موضوع به عنوان یکی دیگری از موارد مورد اعتراض به وزارت بهداشت است.

استان خوزستان دریک ماه اخیر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز گرفته است.

ویروس کروناهمه ابعاد و بخش‌های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا