پیش‌بینی باران در برخی استان‌ها از امروز


پیش‌بینی باران در برخی استان‌ها از امروز

سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران طی امروز و فردا در برخی استان‌ها و کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر از فردا تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز شمال غرب، شمال شرق،‌ ارتفاعات جنوبی زاگرس واقع در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد،‌ شمال فارس،‌ شمال هرمزگان و ارتفاعات کرمان در ساعات بعدازظهر رشد ابر،‌ رگبار پراکنده باران،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

در بعدازظهر امروز مناطقی از غرب،‌ شمال غرب،‌ مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان،‌ قزوین،‌ البرز،‌ تهران،‌ مرکزی، قم و سمنان گاهی وزش باد روی می‌دهد و وقوع پدیده گردوخاک در این مناطق پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز به دلیل وزش باد جنوبی نسبتا شدید در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما روی می‌دهد و از فردا تا یکشنبه هفته آینده با حاکم شدن جریانات شمالی کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر فردا و اوایل شب،‌ رشد ابرهای همرفتی و رعدوبرق در بخش‌هایی از شمال شرق، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده و روز جمعه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم خواهد بود.

شنبه و یکشنبه هفته آینده در مناطقی از شمال غرب،‌ سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت فردا پنجشنبه تا روز یکشنبه خلیج فارس و به طور معمول این فصل از سال شرق دریای عمان مواج پیش بینی شده و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق