استقبال اهل سنت از زائران اربعین حسینی نشان دهنده وحدت عملی است


استقبال اهل سنت از زائران اربعین حسینی نشان دهنده وحدت عملی است

زاهدان- ایرنا- معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برادران اهل سنت عاشقانه از زائران اربعین حسینی استقبال می‌کنند و اهدای نذورات و برپایی 2 موکب در مسیر تردد زوار در منطقه سفیدآبه و نصرت آباد نشان دهنده وجود وحدت عملی در این استان است.

محمد هادی مرعشی شامگاه سه‌شنبه در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با وجود همکاری مردم شیعه و سنی استان در پذیرایی از زوار اربعین با توجه به ضعف زیرساخت‌ها و از طرفی با عنایت به اینکه سیستان و بلوچستان مبدا ورودی زوار پاکستانی و افغانستانی برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین است، نیازمند حمایت بیشتر از مرکز کشور هستیم تا بتوانیم شرایط مناسبی را برای پذیرایی از این زوار فراهم کنیم.

وی گفت: مرزهای ورودی سیستان و بلوچستان از نظر دارا بودن زیرساخت‌های لازم به هیچ عنوان قابل مقایسه با سایر مرزهای کشور نیست و نیازمند توجه و تخصیص منابع برای ایجاد زیرساخت‌ها از جمله ساخت جاده مناسب و ایجاد مسیر ریلی است.

رییس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان افزود: انتظار داریم ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در نشست‌های مرکز کشور سفیر ما باشند و با توجه به نیازمندی‌ها و کمبودهای منطقه به عنوان پل ارتباطی بین ستاد اربعین استان و افرادیکه اهدای نذورات می کنند، بخشی از این امکانات را به سمت این نقطه از ایران اسلامی سوق دهند.

وی بیان کرد: سوق دادن بخشی از نذورات مشخص شده مردم در سراسر کشور برای هزینه در بخش تامین امکانات و تجهیزات موردنیاز زائران، شرایط مناسبی را برای خدمات دهی بهتر در اختیار ستاد اربعین استان قرار می‌دهد.

مرعشی با بیان اینکه خدمت به زائران اربعین حسینی (ع) نه تنها وظیفه اجرایی بلکه یک تکلیف الهی است، ادامه داد: اهداف ما ریل گذاری و برنامه ریزی برای گروه‌های مردمی است که بتوانند به خوبی در این مسیر نقش ایفا کنند.

وی گفت: حرکت خوب گروه‌های مردمی در سال گذشته منجر به جذب بیش‌از چهار میلیارد تومان منابع نقدی و غیرنقدی از محل کمک‌ها و نذورات مردمی بود که با این وجوهات توانستیم خدمات قابل توجهی به زوار در هنگام ورود و خروج به کشور انجام دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد