ایجاد 2 شهرک صنعتی در بستان آباد


ایجاد 2 شهرک صنعتی در بستان آباد

تبریز-ایرنا- مدیرکل امور روستایی و نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در بحث توسعه شهرستان بستان آباد گفت: 2 شهرک ویژه بخش خصوصی در این شهرستان در حوزه صنایع غذایی و قطعه سازی راه اندازی می‌شود.

تقی کرمی روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان بستان آباد جزو ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور انتخاب شده است، افزود: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بستان آباد به رغم تصویب هیئت وزیران چندین سال راکد مانده بود اما عزم مدیران استان و شهرستان بر این است که این منطقه که جزو اهداف توسعه ای شهرستان بستان آباد می باشد هر چه زودتر عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه سه شرکت بین المللی برای راه اندازی این منطقه در شهرستان بستان آباد اعلام آمادگی کرده اند، گفت: تا سه ماه آینده در تلاش هستیم تصویب نهایی این منطقه را در استان داشته باشیم.

کرمی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بستان آباد در حدود ۵۰۰ هکتار بوده و با عملیاتی شدن آن شاهد توسعه در منطقه و استان خواهیم بود، افزود: استقرار گمرگ در شهرستان بستان آباد نقش محوری در صادرات در منطقه ایفا خواهد کرد.

وی از تزریق ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال جاری در حوزه آسیب های اجتماعی در شهرستان بستان آباد از محل اعتبار شهرستان های کمتر توسعه یافته خبر داد و افزود: دفاتر تسهیل گر استانی برای توانمندسازی افراد ضعیف در این شهرستان موظف شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان