معاون استاندار: شهرداری‌های استان تهران، طرح ویژه بافت فرسوده را تدوین کنند


معاون استاندار: شهرداری‌های استان تهران، طرح ویژه بافت فرسوده را تدوین کنند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شهرداری های این استان محدوده مناطق بافت فرسوده را مشخص و برای آنها طرح ویژه تدوین کنند.

محمد تقی زاده روز سه شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان تهران افزود: شهرداری ها مکلفند اقدامات مطالعاتی این طرح ویژه را حداکثر تا سه ماه آینده انجام و به دبیرخانه ماده ۵ تحویل دهند.

وی یادآور شد: اقدامات مربوط به ساماندهی، نوسازی و بازسازی در بافت فرسوده برای ما اولویت ویژه ای دارد و نباید آن را در قالب طرح های جامع شهرها مد نظر قرار داد.

تقی زاده اظهارداشت: طرح های تفصیلی شهرها برای تصویب و اجرا باید روند طولانی و زمانبری را سپری کنند در حالی که می توان برای ساماندهی بافت فرسوده با تعریف طرح ویژه هایی، اقدامات سریعتری انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: پروژه هایی مربوط به بافت فرسوده و تغییر کاربری در این محدوده ها سریعتر تعیین تکلیف شوند و در اولویت کاری شهرداری ها قرار گیرد.

وی بر لزوم ساماندهی شهرهای دارای بافت وقتی از جمله پاکدشت، ورامین و قرچک تاکید و خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف مکلف است در اسرع وقت نشستی با تمامی دستگاه های مرتبط برای رفع مشکل بافت فرسوده برگزار کند.

تقی زاده ادامه داد: شهرستان بهارستان در میان ۱۶ شهرستان این استان، کمترین میزان توسعه یافتگی را دارد و از همین رو نیز توجه خاص مسئولان در تمامی بخش ها به ویژه حوزه بهداشتی و درمانی را می طلبد.

پیش از این معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اعلام کرده بود که نزدیک ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت این استان در بافت فرسوده، ناکارآمد و حاشیه ای زندگی می کنند و باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی این نوع سکونتگاه ها برنامه ریزی و اقدام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی