عزاداری خیابانی سالروز ارتحال امام امت در آستارا برگزار شد


عزاداری خیابانی سالروز ارتحال امام امت در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - جمعی از مردم و مسئولان آستارا در آستانه سالگرد ارتحال امام امت، با ترتیب دسته‌های عزاداری و حمل پرچم‌های سیاه، از مقابل سپاه تا مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر عزاداری کردند.

امام جمعه آستارا روز سه شنبه در اجتماع عزاداران امام راحل در محوطه مسجد محمد رسول الله (ص) این شهر گفت: برپایی عدالت اجتماعی، ایستادگی در برابر استکبار و ایمان حقیقی به خدا از شاخص های پیروان خط امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان کرد: امام خمینی (ره) با تاکید بر وحدت مردم و مسئولان، خود را خدمتگزار امت معرفی می کرد و این ویژگی اخلاقی، دینی و اجتماعی امام باید الگو باشد.

وی اظهار کرد: امام (ره) از سال ۴۲ فریاد ظلم ستیزی، مبارزه با نابرابری و بی عدالتی را سر داد و با یقین به قدرت الهی، حرکت انقلابی خود را به پشتوانه مردم آغاز کرد و در سال ۵۷ طومار طاغوت را در هم پیچید.

وی ادامه داد: سیره زندگی امام راحل توسط مقام معظم رهبری تبیین می شود و مردم و مسئولان با تبعیت از ولایت فقیه، روحیه انقلابی خود را حفظ کنند.

حافظ نیا امام امت را انسانی خداجو، رئوف و پشتیبان فقرا و مستمندان توصیف کرد و معرفی و تبیین ابعاد شخصیت ایشان را به نسل امروز ضروری خواند.

مداحی و سینه زنی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی از بخش های دیگر این آئین بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !