معاون فرماندار گناوه: دستگاه‌های اجرایی و اداری در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند


معاون فرماندار گناوه: دستگاه‌های اجرایی و اداری در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند

گناوه - ایرنا - معاون امورعمرانی فرمانداری گناوه گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و اداری نسبت به بهینه‌سازی مصرف آب و برق و صرفه‌جویی در انرژی بجد اهتمام کنند.

سروش گرمسیری نژاد روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان افزود: پس از پایان کار اداری، وسایل سرمایشی باید خاموش شود و در صورت رعایت نکردن برخورد خواهد شد.

وی اظهارداشت: همچنین دستگاه‌های اجرایی بدهی‌های معوقه برق مصرفی را پرداخت و برای هدررفت آب اقدام به نصب دستگاه کاهنده کنند.

گرمسیری ادامه داد: دوره‌های آموزشی فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف توسط ادارات آب و فاضلاب و برق شهرستان برای عموم جامعه به عنوان یک مصوبه برگزار شود.

معاون امور عمرانی فرمانداری گناوه گفت: تقویت سیستم اطفای حریق در ادارات و نهادها از جمله دستگاه‌های مجری در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مانور دوره‌ای برای سنجش امکانات و ظرفیت سازی به منظور رویارویی با حوادث احتمالی توسط تمامی دستگاه‌ها اجرا شود.

گرمسیری نژاد گفت: در اجرای تدوین برنامه استانی کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی و پاسخ، با مشارکت ادارات نسبت به تهیه و تدوین برنامه در حوزه کاری خود متناسب با مشی وظایف اقدام شود.

معاون اموررعمرانی فرمانداری گناوه افزود: نظر به افزایش دما و احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها، همه تجهیزات اطفای حریق دستگاه‌های مربوطه بصورت آماده باش قرار گیرد.

وی یادآورشد: منابع طبیعی با همکاری حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی در قالب یک گزارش و تدوین نقشه شناسایی مناطق مستعد آتش‌سوزی اقدام و در زمان وقوع از آن برای مهار استفاده کند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: از فروردین امسال تاکنون ۲۵ فقره آتش‌سوزی در باغ‌های، علفزار و مزارع این شهرستان وقوع پیوست.

ولی سیفی افزود: به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی باغات و نیزارها، کشاورزان برگ‌های خشک نخل و درختان را جمع و پاکسازی کنند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی برای هیاران در زمینه رعایت مسایل ایمنی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی برگزار و به باغداران اطلاع رسانی شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر و از نقاط گرمسیری جنوب کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام