خانه مسکونی خیر خلخالی به آموزش و پرورش اهدا شد


خانه مسکونی خیر خلخالی به آموزش و پرورش اهدا شد

اردبیل _ ایرنا _ یم خیر خلخالی خانه مسکونی خود به ارزش 35 میلیارد ریال در شهر خلخال را برای احداث مدرسه به آموزش و پرورش اهدا کرد.

مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: این ملک با یک‌هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت به ارزش ریالی ۳۵ میلیارد ریال متعلق به مرحوم فریبرز ترابی از شهروندان خلخالی است که توسط وراث وی برای مدرسه‌سازی در اختیار آموزش و پرورش این منطقه قرار گرفت.

سخاوت بیرامی افزود: سند تک برگی مالکیت این ملک توسط وراث مرحوم ترابی به نام آموزش و پرورش خلخال تغییر یافته و صادر شده است.

وی اظهارداشت: با تحویل خانه مسکونی و زمین همجوار آن زمینه برای احداث مدرسه‌ای جدید در منطقه قاضیلر خلخال فراهم شده و با تامین اعتبارات استانی و ملی و ساخت این مدرسه مشکل کمبود فضای آموزشی ناشی از فرسوده بودن ساختمان بیشتر مدارس در این منطقه برطرف خواهد شد.

بیرامی با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۳۲ ساختمان مدارس این منطقه تنها ساختمان ۳۷ مدرسه دارای عمر ۲۰ سال و یا زیر آن است، گفت: عمر برخی از ساختمان مدارس مورد استفاده دانش‌آموزان در شهر خلخال ۵۰ تا ۷۵ سال بوده و بیشتر این مدارس بدلیل از دست دادن عمر مفید خود استحکام کافی برای مقابله با حوادثی همچون زمین لرزه را نداشته و اجرای طرح‌های نوسازی ، تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی ساختمان در آنها ضروری است.

حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال نیز اهدای زمین ،کمک به تامین هزینه‌های ساخت مدرسه و مدرسه‌سازی را کاری خداپسندانه در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و نسل جوان دانست و گفت: انجام چنین کارهایی در دین اسلام بسیار سفارش شده و در پیشگاه خداوند از اجر و پاداش بالایی برخوردار است.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال هم نسبت به تامین اعتبارات استانی برای عملیات اجرایی ساخت مدرسه در زمین اهدایی مرحوم فریبرز ترابی قول مساعد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان