افزایش دما با شیب ملایم تا پایان هفته در آذربایجان‌غربی


افزایش دما با شیب ملایم تا پایان هفته در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دمای هوا در استان که از روزهای گذشته آغاز شده، تا پایان هفته با شیب ملایم ادامه می‌یابد.

مهدی کریمی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته همه شهرهای استان، هوای گرمی را پشت سر گذاشتند به طوری که پلدشت با ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود و ارومیه‌ای ها نیز دمای ۲۹ درجه را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پدیده غالب جوی در آذربایجان‌غربی طی ۲ روز آینده است و سرعت وزش باد طی روز چهارشنبه بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق نقشه‌های پیش‌یابی احتمال ضعیفی برای بارش‌های پراکنده در برخی نقاط شمالی آذربایجان‌غربی وجود دارد.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر