ویژه‌نامه سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در آتن منتشر شد


ویژه‌نامه سی‌ویکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در آتن منتشر شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در آتن و به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ویژه‌نامه‌ای الکترونیکی به زبان یونانی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این مجله دو زبانه (یونانی - انگلیسی) که از سری نشریات این نمایندگی و با عنوان «آینه» است با عنوان گرامیداشت سی‌ویکمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) منتشر شد.

در این ویژه‌نامه مقالات مختلفی با موضوعات زندگینامه، مبارزات، دیدگاه‌های سیاسی و... امام خمینی(ره) درج و منتشر شده است. در بخش سخن سردبیر ویژه‌نامه، مقاله علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی کشورمان در یونان به زبان یونانی آمده است. حلمی در این مقاله ضمن اشاره به نقش امام(ره) در پیروزی انقلاب و پس از انقلاب برخی از خصوصیات بارز ایشان را بیان و به بررسی سخنان اندیشمندان غربی نسبت به این رهبر کاریزماتیک قرن بیست و یکم پرداخته است.

حلمی در مقاله خود با عنوان «امام خمینی (ره) و انقلابی که دنیا را تکان داد» این چنین نوشت: حضرت آیت الله روح الله موسوی خمینی شخصیتی بی بدیل که درعصر مادی گرایی و دین ستیزی پرچم بازگشت دوباره به دین و ارزش‌های دینی و اخلاقی و عدالت خواهی را برافراشت و در سال ۱۹۷۹ با پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی خود بر رژیم فاسد و وابسته شاهنشاهی آن چنان موجی در جهان پدید آورد که این قرن با نام مقدس او رقم خورد.

وی در بخش دیگری از این مقاله و با اشاره به شخصیت بی بدیل ایشان گفت: «شخصیت پرصلابت، سادگی و نفوذ کلام و قاطعیت در تصمیم گیری، او را رهبری پیروز در میدان‌های انقلاب و پس از انقلاب به جهان معرفی کرد.»

رایزن فرهنگی ایران در آتن همچنین در قسمتی دیگر از این مقاله به مایکل کیمل اشاره کرده و نوشته است: مایکل کیمل جامعه شناس معروف و استاد دانشگاه نیویورک، کتابی به نام «پیامبران نوین و مثل‌های کهن: افسون‌ها و تقالید در انقلاب ایران» منتشر کرد. او در این کتاب سخن را با این نکته آغاز کرد که: انقلاب اسلامی ایران برای تحلیل گران سیاسی و اجتماعی منطقه بصورت معمایی در آمده است زیرا با این که انقلاب اسلامی رو در روی امپریالیسم و بخصوص آمریکا ایستاد، در همان حال و به همان میزان نفرت و دشمنی خود را با شوروی و استراتژیست‌های سوسیالیستی در سیاست و اقتصاد آشکار ساخت.»

رایزن فرهنگی کشورمان همچنین اشاره کرده که:سوم جون ۱۹۸۹ یعنی ۳۱ سال پیش ، امام خمینی (ره) از این جهان رخت بر بست و به سوی معبود خود خداوند جهان شتافت اما انقلاب اسلامی او و نظام جمهوری اسلامی ایران که او با رای مردم و با پشتیبانی ۱/۹۸ درصد در همه پرسی ملی بنیان نهاد همچنان تحت رهبری شخصیتی همانند او یعنی آیت الله امام خامنه‌ای زنده و استوار به راه پیشرفت و توسعه و ساختن تمدنی نوین به پیش می‌رود.

گفتنی است، این ویژه نامه برای بیش از سه هزار نفر از ایمیل کانتکت‌های این نمایندگی ارسال و همچنین در صفحات فضای مجازی و سایت این نمایندگی بارگزاری و در دسترس علاقمندان یونانی قرار گرفت.

لینک دانلود این ویژه نامه https://www.iranculture.gr/ayeneh در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط