نام و یاد امام راحل به عنوان احیاگر اسلام همواره بر تارک تاریخ می‌درخشد


نام و یاد امام راحل به عنوان احیاگر اسلام همواره بر تارک تاریخ می‌درخشد

قم - ایرنا - استاندار قم در پیامی به مناسبت ایام الله 14 و 15 خرداد تاکید کرد: نام و یاد امام راحل به عنوان احیاگر اسلام و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، همواره بر تارک تاریخ زرین و پرافتخار این سرزمین می‌درخشد.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری قم در این پیام آمده است: ۱۴ خرداد سالروز وداع غم انگیز با رهبری بزرگ و یگانه شخصیتی است که نام و یاد او به عنوان احیاگر اسلام و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی، همواره بر تارک تاریخ زرین و پرافتخار این سرزمین می‌درخشد.

پیام ادامه یافته است: امام و رهبر آزاده ای که با تکیه بر ایمان راسخ، عزم سترگ و به پشتوانه همراهی مردم، بر علیه ظلم و ستم طاغوت به پا خاست و انقلابی را به ثمر نشاند که با گذشت سال ها امروز به عنوان میراث و یادگار ماندگار آن امام بزرگوار و تحت فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همچنان استوار و پابرجا بوده و عزت، اقتدار، سرفرازی و بالندگی را برای کشور و ملت به ارمغان آورده است.

پیام حاکیست: در سی و یکمین سالگرد ۱۴ خرداد و پنجاه و هفتمین سالروز ماندگار ترین و سرنوشت ساز ترین قیام مردم انقلابی قم در یوم الله ۱۵ خرداد و به عنوان طلیعه و سرآغاز نهضت، یاد و خاطره امام راحل و شهدای گلگون کفن و حماسه آفرین ۱۵ خرداد را گرامی داشته و با آرزوی اعتلا و عظمت روزافزون برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، امیدوارم خداوند متعال روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) را با پیامبران و ائمه هدی(ع) محشور و به ملت ایران عزت و سربلندی بیشتر در سایه وحدت و همبستگی و حول محور امام و رهبری را عنایت فرماید.

فرمانده انتظامی استان قم نیز با صدور پیامی، فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت و سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد را گرامی داشت

در پیام سردار سیدمحمود میرفیضی آمده است: امام خمینی(ره) تمام عمرش را برای جلب رضای خدا صرف کرده بـود و قامتش جز در بـرابـر خالق یکتا، در مـقابل هیچ قدرتی خـم نشده و چشـمانش جز برای او گریه نکرده بـود. سروده های عارفانه اش همه حاکی از درد فـراق و بیان عطـش لحظه وصال محبوب بـود.

پیام حاکیست: با گذشت ۲۸ سال از عروج ملکوتی مصلح کبیر قرن و طلایه دار اسلام ناب محمدی (ص) در عصر حاضر، اندیشه های آرمانی آن بزرگوار نه تنها ملت ایران، بلکه عموم ملل آزاده و مصلح را در برگرفته است.

در این پیام آمده است: ۱۴ خرداد ماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) است. شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فروریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته کنید.

پیام ادامه یافته است: یوم الله ۱۵ خرداد ۴۲ یادآور روزی است که یکی از حرکت های ماندگار مردمی در دفاع از اسلام در ایران شکل گرفت، روزی که به عنوان مبدأ نهضت امام (ره) و تجلی پیوند ناگسستنی توده های عظیم این دیار با ارزش های دینی و انقلابی، تا همیشه تاریخ خواهد درخشید.

در این پیام آمده است: امام‌ خمینی‌، یک‌ حقیقت‌ همیشه‌ زنده‌ است‌، نام‌ او پرچم‌ این‌ انقلاب‌، راه‌ او راه‌ این‌ انقلاب‌، و اهداف‌ او اهداف‌ این‌ انقلاب‌ است‌، ملت ایران که‌ از سرچشمه‌ی‌ فیاض وجود ملکوتی‌ ایشان سیراب‌ شده‌ و عزت‌ و کرامت‌ اسلامی‌ و انسانی‌ خود را در آن یافته اند، اکنون‌ شاهد آنند که‌ ملت های‌ دیگر، حتی‌ ملت های‌ غیرمسلمان‌، از تعالیم‌ انقلابی‌ آن‌ عالم جلیل القدر و دانا برای نجات‌ خود در راه آزادی‌ و عزت‌ خویش‌ بهره جسته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟