آغاز فعالیت تالار‌های پذیرایی؛ به زودی


آغاز فعالیت تالار‌های پذیرایی؛ به زودی

رئیس پلیس امنیت عمومی: تالار‌های پذیرایی می‌توانند به زودی فعالیت خود را پس از تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا شروع کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهمترین اخبار نیروی انتظامی به تاریخ سیزدهم خرداد ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری زیر بخوانید.
سردار ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ
آغاز فعالیت تالار‌های پذیرایی؛ به زودی
آغاز فعالیت تالار‌های پذیرایی؛ به زودیبه گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار علی ذوالقدری بیان داشت: روز گذشته جلسه‌ای در استانداری تهران با ریاست معاون استاندار تشکیل و در خصوص ادامه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در کشور با همکاری سازمان‌های مربوطه تاکید شد.
وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی از صنوف مختلف با پایان یافتن مبارزه با کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: در این جلسه معاون استاندار تاکید کرد شیوع و گسترش کرونا ادامه دارد و مسئولان ذیربط باید به زیر مجموعه‌های خود تاکید کنند که حتما صنوف‌های مختلف؛ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و بهداشت را رعایت کنند.
رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: چند گروه از دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازرسان اصناف و پلیس اماکن عمومی استانداری و سازمان حمایت برای بازرسی از صنوف شهر تهران تشکیل خواهد شد و وظیفه این گروه مراجعه به محل‌های اصناف و بررسی رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا توسط متصدیان صنوف است.
سردار ذوالقدری افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد فوتی‌ها و بیماران کاسته شده، ولی تعداد افراد مبتلا شناسایی شده افزایش یافته است که این حاکی از ادامه شیوع و گسترش این بیماری است؛ بنابراین با بازگشایی همه صنوف اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود قطعا با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد.
وی با بیان اینکه قرار است از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما مسئولان تذکرات لازم و لزوم توجه بیشتر به موارد بهداشتی را مطرح کنند، ادامه داد: بازرسی‌های مشترک احتمالا از پایان هفته جاری آغاز خواهد شد.
سردار ذوالقدری در خصوص زمان بازگشایی تالار‌های پذیرایی، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشایی تالار‌های پذیرایی اندیشده شد تا این صنوف نیز با رعایت تمامی دستور‌های بهداشتی بتوانند به زودی فعالیت خود را آغاز کنند.
سرهنگ راستی، رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت
انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در پایتخت
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری ۴ عضو باند جاعلان مدارک تحصیلی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ سعید راستی گفت: یکی از نهاد‌های دولتی به مرکز فوریت‌های پلیسی تماس و از ارائه مدرک جعلی شهروندی اعلام شکایت کرد که ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی بلافاصله با دریافت این خبر، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ افزود: شاکی اظهار داشته فردی با در دست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی، درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را کرده است، ولی در بررسی ارکان و اصالت مدرک مشخص شد مدرک، جعلی و فاقد اصالت است.
این مقام انتظامی ابراز داشت: با توجه به حساسیت موضوع، مأموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند، فرد مورد نظر بدون اینکه در جلسات کلاس‌های درسی و امتحانات شرکت کند از طریق آشنایی با یک جاعل، مدرک تحصیلی جعلی را در قبال پرداخت وجهی تحویل گرفته و برای تأیید گواهی موقت به یک از نهاد‌های دولتی مراجعه کرده است.
وی بیان داشت: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی به این نتیجه رسیدند که یک باند چند نفره جاعل مدرک تحصیلی در چند استان کشور، این فعالیت مجرمانه را به صورت کاملا حرفه‌ای و در شبکه گسترده انجام می‌دهند و در قبال دریافت مبالغ هنگفتی از متقاضیان، مدارک تحصیلی به آن‌ها مدرک جعلی تحویل می‌دهند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه یکی از جاعلان در حوالی محله "اتابک" تهران و ۳ تن دیگر در استان‌های فارس و قم شناسایی شد، ادامه داد: با هماهنگی‌های قضائی و اخذ نیابت قضائی روز گذشته در چند عملیات ضربتی و هماهنگ هر ۴ عضو این باند در تهران، استان فارس و شهر قم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از مخفیگاه متهمان ۲۰۰ مدرک آماده به تحویل کشف شد، گفت: هر ۴ متهم به این پلیس انتقال و در بازجویی‌های اولیه به جرم ارتکابی با همکاری یکدیگر اعتراف کردند.
وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی تکمیلی اظهار داشتند با اخذ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال از متقاضیان برای آن‌ها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می‌کردند و تا کنون ۱۰ میلیارد ریال به این طریق به دست آورده اند.
سرهنگ راستی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر مدارک تحصیلی ۲۵ مهر مربوط به نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار قربان زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی
کشف یک تن و ۱۱۳ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون
به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از کشف یک تن و ۱۱۳ کیلوگرم تریاک در بازرسی یک دستگاه کامیون طی عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان خبر داد.
سردار ابراهیم قربان زاده در ادامه افزود: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در اقدامی اطلاعاتی و پس از ردزنی‌های گسترده به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله مواد افیونی به وسیله یک دستگاه کامیون دست یافتند.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در این عملیات غافلگیرانه پس از اقدام‌های گسترده اطلاعاتی، یک دستگاه کامیون حامل مواد افیونی را که از مناطق مرزی وارد حوزه استحفاظی شهر زاهدان شده بود، شناسایی و در عملیاتی مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان توقیف کردند.
سردار قربان زاده خاطرنشان کرد: در این عملیات راننده دستگیر و در بازرسی از خودروی توقیفی یک تن و ۱۱۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف شد.
سرهنگ حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت
کشف ۱۴۳ کیلو تریاک در پایتخت
به گزارش پایگاه خبری پلیس؛ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۴۳ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک خبر داد.
سرهنگ عبدالوهاب حسنوند در این‌باره اظهار داشت: با دریافت خبر انتقال مقادیر زیادی تریاک از استان‌های جنوبی کشور به شهر تهران توسط یکی از سوداگران مرگ، تحقیق موضوع در اختیار تیمی از ماموران معاونت عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت و مشخص شد که متهم با مراجعه به یکی از شهر‌های جنوبی کشور در حال بارگیری مواد مخدر بوده و قصد دارد آن را با استفاده از یک دستگاه مزدا ۳ به شهر تهران انتقال دهد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: با تکمیل رصد‌های اطلاعاتی نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضائی منعکس شد و تیم‌های مختلفی از معاونت عملیات این پلیس به محور‌های مواصلاتی شهر تهران اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه تیم اعزامی به بزرگراه آزادگان موفق شدند خودرو متهم را در تقاطع جاده ساوه مشاهده کنند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دهند، تصریح کرد: در یک عملیات پلیسی خودرو متهم متوقف و در بازرسی از آن ۱۴۳ کیلو و ۲۰ گرم تریاک کشف شد.
به گفته سرهنگ حسنوند در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش