بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در سروآباد توقیف شد


بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در سروآباد توقیف شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از توقیف یکدستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی منطقه هورامان از توابع این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو تماس تلفنی با سامانه ۱۵۰۴ مبنی بر تخریب اراضی ملی در روستای سلین بخش هورامان، ماموران یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام و یکدستگاه بیل مکانیکی در حال تخریب اراضی ملی این روستا را توقیف و از ادامه تخریب جلوگیری کردند.

او با بیان اینکه راننده متخلف جهت تکمیل پرونده به اداره منابع طبیعی احضار شد، افزود: روستای سلین یکی از روستاه‌های دورافتاده و صعب العبور بخش اورامان است و با ارتفاع حدود ۸۰۰ متر از سطح دریا پست ترین منطقه استان کردستان به لحاظ ارتفاعی و دارای آب و هوای گرم است.

بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در سروآباد توقیف شد

کشف و ضبط مقطوعات چوب قاچاق در سروآباد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد از کشف و ضبط محموله چوب قاچاق نیز خبر داد و اضافه کرد: در گشت زنی ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی سروآباد یک خودرو نیسان حامل مقطوعات چوبی توقیف شد.

مرادی یادآور شد: در بازرسی دقیق از این خودرو، مقطوعات چوب درختان قاچاق کشف و با هماهنگی قاضی ویژه تعزیرات حکومتی و پلیس آگاهی مراتب صورتجلسه و در اجرای ماده ۲۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز محموله مورد نظر ضبط شد.

از مساحت ۱۱۷ هزار هکتاری شهرستان سروآباد ۷۰ هزار هکتار آن را جنگل، ۳۵ هزار هکتار را مرتع و ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می دهد. این شهرستان یکی از شهرستان های دارای پوشش جنگلی وسیع است که جنگل های آن از نوع جنگل های زاگرس است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن