چهلمین جلسه ستاد بحران استان قم برگزار شد


چهلمین جلسه ستاد بحران استان قم برگزار شد

چهلمین جلسه ستاد بحران استان قم با مرور و پیگیری مصوبات جلسات قبل و ارائه گزارش مدیران دولتی استان برگزار و مهمترین مسائل مهم استان در مورد کرونا به بحث و بررسی گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم عصر امروز(یکشنبه 11خرداد) با حضور جمعی از مدیران استانی، رؤسای ادارات و برخی نمایندگان نهادهای دولتی در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه ضمن تأکید و مرور مصوبات جلسات گذشته، گزارش مدیران نهادهای مربوطه ارائه و مصوباتی نیز برای جلسه بعدی هفته آینده ارائه شد که مدیران مجموعه های استان، موظف به پیگیری آنها تا هفته بعد هستند.

محور اصلی جلسه امروز بازگشایی 24 ساعته صحن های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، بازگشایی دو شبستان مسجد جمکران، موضوع دست فروشان، بازارهای روز و مسائل مربوط به ثبت نام کارکنان دولتی در سامانه سلامت و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی در ادارات بود.

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این نشست که مدیریت آن را استاندار قم بر عهده داشت، با تأکید بر این که مردم قم نباید شرایط شهر را عادی بدانند، گفت: هم اکنون 89 نفر در بیمارستان های قم بستری هستند.

همچنین «بهرام سرمست» استاندار قم با بیان این که صحن های حرم مطهر و مسجد جمکران 24 ساعته باز می شوند، گفت: با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت نماز جماعت در مساجد و ساعات پاساژها نیز برداشته شده است.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام «مهدی احمدی» معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که شبستان حرم مطهر حضرت معصومه(س) آمادگی بازگشایی را دارد، گفت: این مسأله با توجه به گرمای شدید هوا و اذیت شدن مردم در صحن ها، ضروری است.

در ادامه این نشست «رسول منعم» مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که فعالیت همه رشته های ورزشی غیر از رشته های پربرخورد آزاد است، گفت: برگزاری و فعالیت ورزش هایی نظیر جودو، بوکس، کشتی و شنا همچنان ممنوع است.

«سیامک محبی» مدیرکل مرکز بهداشت قم نیز از برگزاری جلسات مستمر آموزشی برای خادمان آستان های مقدس در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی خبرداد و گفت: حداقل در روز دو نوبت برنامه آموزشی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، «عبدالله جلالی» رئیس شورای شهر قم با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دست فروشان برای تثبیت کسب و کارها گفت: این عزیزان با دریافت این تسهیلات می‌توانند کسب و کار خود را به صورت ثابت و درون مغازه داشته باشند.

همچنین، «محسن بهشتی» معاون امور عمرانی استانداری قم با بیان این که روزهای دوشنبه، سه شنبه و جمعه بازارهای روز قم فعال می شوند، گفت: این بازارها در چهار منطقه از پیش مشخص شده و در فاصله زمانی 9 صبح تا 17 خواهد بود.

«سید امیر سامع» معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز از فعالیت 18 فروشگاه همشهری و 47 بازار ریحان در قم خبرداد و گفت: با ساماندهی بازارهای روز و محدودیت روزهای برقراری این بازار، مشکل ترافیکی شهر نیز حل می‌شود.

«محمدرضا گروسی» معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم هم در این نشست با بیان این که متأسفانه برخی از ادارات توجهی به پروتکل های بهداشتی ندارند، تأکید کرد که باید مدیران ادارات دولتی در رعایت مسائل بهداشتی سخت گیری کنند.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403