واکنش سازمان ملل درباره حمله به روزنامه نگار روسیه در آمریکا


واکنش سازمان ملل درباره حمله به روزنامه نگار روسیه در آمریکا

سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل خواستار بررسی علل حمله به روزنامه نگار روسیه در شهر مینیاپولیس شد.

به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت که حادثه ای که در آن روزنامه نگار خبرگزاری روسیه در مینیاپولیس زخمی شده است، باید بررسی شود.

وی به خبرگزاری روسی تاس گفت: "من امیدوارم که همکار شما در حال بهبودی باشد. من از جزئیات این حادثه اطلاعی ندارم. اما بدیهی است که همه این پرونده ها باید مورد بررسی قرار گیرند." همچنین وی به نقل از اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش گفت: حمله به روزنامه نگاران معادل حمله به جامعه است و هیچ دموکراسی نمی تواند بدون آزادی مطبوعات عمل کند.

به گزارش خبرگزاری روسیه، شنبه گذشته پلیس مینیاپولیس از گاز اشک آور علیه خبرنگار روسیه در آمریکا استفاده کرد. این خبرگزاری خواستار آن شد که مقامات آمریکایی در مورد این موضوع تحقیق کنند.

اکنون در آمریکا تظاهرات گسترده اعتراض آمیز نسبت به رفتار پلیس با سیاهپوستان برگزار می شود. علت این تظاهرات رفتار غیر انسانی یک افسر پلیس آمریکا بود که سعی کرد با رفتاری بسیار خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...