عملیات اجرایی ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد


عملیات اجرایی ساختمان آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساختمان جدید آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه به‌عنوان بزرگترین آزمایشگاه مرکزی جامع دانشگاهی کشور خبر داد.

محمدجواد براتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مجموعه با هدف توسعه فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاهی و صنعتی در پنج هزار مترمربع زیربنا در سه طبقه شامل ۵۷ آزمایشگاه، به همت مهدی استکی از خیران نیک‌اندیش احداث خواهد شد.

وی اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این ساختمان را ۲۰ میلیارد تومان و زمان بهره‌برداری از آن را ۱۸ ماه اعلام و اضافه کرد: این ساختمان طبق آخرین استانداردها احداث و نقش بسزایی در افزایش ارتباط بین دانشگاه و صنعت خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه از سال ۸۷ آغاز بکار کرد و عضو شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) بوده و تاکنون طرح‌های بزرگ تحقیقاتی زیادی در آن اجرا شده است.

"شاعا" به منظور شناسایی، شبکه‌سازی و به‌ اشتراک‌گذاری تجهیزات وتوانمندی‌های آزمایشگاه‌های علمی کل کشور طراحی شده است و با استفاده از این سامانه، پژوهشگران قادرند تا در کوتاهترین زمان ممکن به تجهیزات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

براتی با بیان‌اینکه تاکنون تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی بسیاری نیز در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده است، خاطرنشان کرد: از جمله آنها می‌توان به دستگاه‌های کنترل شارش گاز و سیرکلاسیون ترموستات اشاره کرد.

دستگاه شارش گاز ساخته شده در دانشگاه صنعتی اصفهان، قابلیت اختلاط چند گاز با درصد ترکیب دلخواه را دارد و ﺳﯿﺮکلاسیون ﺗﺮﻣﻮﺳﺘﺎت اﺑﺰاری ﺑﺮای ﺗﺜﺒﯿﺖ دﻣﺎ در ﻧﺎﺣﯿﻪ‌ای ﺧﺎص است.

وی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه از نظر تولید تجهیزات آزمایشگاهی در کشور پیشرو بوده و دستگاه‌های آزمایشگاهی متعددی به مراکز علمی و صنعتی ارائه کرده است، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات این آزمایشگاه در کشور منحصربفرد است و بسیاری از صنایع بزرگ کشور آزمایش‌های خاص خود را در آن انجام می‌دهند.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور و تاکنون حدود ۴۵ هزار دانش‌آموخته داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022