شرایط تغییر قیمت کالاها اعلام شد


شرایط تغییر قیمت کالاها اعلام شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه‌کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

به گزارش وزارت صنعت، «عباس تابش» در حاشیه ستاد تنظیم بازار در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار موضوع طبقه‌بندی قیمت‌گذاری کالاها مطرح شد که بر این اساس تعدادی از کالاها قیمت تثبیتی خواهند داشت و دستگاه‌های دولتی مرتبط با این کالاها مستندات و آنالیز لازم را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارئه می‌دهند و این سازمان پس از انجام کارشناسی‌های لازم، پیشنهاد خود را برای تعیین و تصویب قیمت به ستاد تنظیبم بازار خواهد داد.

وی در این خصوص ادامه داد: گروه بعدی نیز کالاهایی هستند که اتحادیه‌ها و انجمن‌ها با همراهی تولیدکنندگان براساس ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها قیمت پیشنهادی را به سازمان حمایت اعلام می‌دارند و سازمان حمایت با تطبیق قیمت ها با مستندات هیات، قیمت این کالاها را در سامانه ۱۲۴ درج می‌کند که بعد از ثبت در سامانه عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: گروه سوم کالاهایی هستند که راساً توسط واحدهای تولیدی قیمت‌گذاری می‌شوند و سازمان حمایت و انجمن‌ها بر آنها نظارت دارند و اگر شکایتی در خصوص قیمت آنها شده و قیمت تعیین شده با ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمتها تطابق نداشته باشد، با آنها برخورد خواهد شد.

تابش در خصوص دیگر موضوعات مطروحه در جلسه امروز بیان کرد: در این جلسه تأکید شد که هر گونه تغییر قیمت در بازار حتماً باید با اطلاع قبلی و انجام فرآیندهای لازم باشد و هیچ کدام از تولیدکنندگان یا عرضه کنندگان حق تغییر قیمت در بازار را خارج از این قاعده ندارند.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: البته تولیدکننده این حق را دارد که در صورت تغییر مبنایی در متغیرهای قیمت‌گذاری کالای تولیدی خود به سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استانی مراجعه و مستندات لازم را ارایه بدهد تا این تغییرات مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز در تغییر تمام شده آن کالا اعمال شود.

تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تغییر قیمت ماکارونی بررسی و فرآیند آن در سامانه ۱۲۴ درج شده است. در خصوص لوازم خانگی نیز هر گونه افزایش قیمت بدون انجام فرآیندها مورد قبول نیست و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حتما ذینفعان و متصدیان این حوزه سریعاً ظرف امروز و فردا به سازمان حمایت با اسناد و مستندات لازم مراجعه کنند و اگر تغییر قیمتی تایید شود، حتماً اعمال خواهیم کرد.

قیمت شکر درب کارخانه ۶۳۰۰ تومان تعیین شد

تابش در خصوص قیمت شکر نیز گفت: در مورد شکر تصمیمات لازم و قیمت گذاری مدیریتی در ستاد تنظیم بازار گرفته شد و بر این اساس قیمت ۶۳۰۰ تومان برای تحویل شکر درب کارخانه تعیین شد که ظرف هفته آتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بسته بندی‌های این کالا را بر اساس قیمت مبنای ۶۳۰۰تومان تنظیم و ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: علت تاخیر در تعیین قیمت شکر نظارت بیشتر بر شبکه های توزیع بود تا شکر ۴۲۰۰ تومانی حتماً در شبکه توزیع تخلیه بشود و علیرغم این موضوع جاهایی که شکر ۴۲۰۰ هست را رصد می کنیم که حتماً به همین قیمت عرضه شود.

رصد ویژه قیمت ۵ قلم کالا بصورت هفتگی توسط بازرسان

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: قیمت ۱۰۰ قلم کالا را بصورت روزانه رصد می کنیم اما هر هفته رصد ۵ قلم کالا بصورت ویژه در دستور کار بازرسان کل کشور است.

تابش در خصوص تخلیه خودروهای صفر کیلومتر در پارکینگها بیان کرد: مهلت داده شده به پارکینگ‌ها ۳ خرداد ۱۳۹۹ تمام شده و از این تاریخ مبنای برخوردی بازرسان و دستگاه‌های نظارتی مواجهه با احتکار است و اگر خودروی صفر کیلومتر کماکان در پارکینگ وجود دارد، پرونده‌اش به عنوان احتکار به تعزیرات ارسال خواهد شد.

وی همچنین در خصوص خودرو گفت: خودرو یک کالای مصرفی است و مبنای معامله، قیمت کارخانه خواهد بود و سازمان حمایت و تعزیرات در امتداد یکدیگر کار رصد و نظارت را انجام خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی