مشکل فوکوس در دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا با آپدیت جدید حل شد


مشکل فوکوس در دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا با آپدیت جدید حل شد

دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا – Galaxy S20 Ultra سنسور اصلی 108 مگاپیکسل و قدرت زوم فوق‌العاده‌ای دارد؛ ولی تاکنون روی اشیای نزدیک به خوبی فوکوس نمی‌کرد. حالا این مشکل با یک به‌روزرسانی حل شده است. با وجود توانایی بالا در بزرگ‌نمایی، فاصله کانونی بلندتر یک محدودیت فیزیکی در لنز دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا... نوشته مشکل فوکوس در دوربین...

دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا – Galaxy S20 Ultra سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و قدرت زوم فوق‌العاده‌ای دارد؛ ولی تاکنون روی اشیای نزدیک به خوبی فوکوس نمی‌کرد. حالا این مشکل با یک به‌روزرسانی حل شده است.

با وجود توانایی بالا در بزرگ‌نمایی، فاصله کانونی بلندتر یک محدودیت فیزیکی در لنز دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا است. این یعنی در قیاس با سایر گوشی های هوشمند، توانایی چندانی برای فوکوس در فواصل نزدیک ندارد.

مشکل فوکوس در دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا با آپدیت جدید حل شدمشکل فوکوس در دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا با آپدیت جدید حل شد

کمپانی کره‌ای اما راهکار را در به‌روزرسانی نرم افزاری و اضافه کردن حالت close-up zoom با بزرگ‌نمایی ۱.۵ برابر یافته است. آپدیت جدید، هوش مصنوعی گوشی را نیز افزایش می‌دهد؛ به گونه‌ای که کاربر را به تنظیم فاصله از سوژه ترغیب کند.

اگر شما هنگام عکاسی به سوژه خیلی نزدیک باشید و گلکسی اس ۲۰ اولترا تشخیص دهد که دوربین نمی‌تواند به خوبی روی آن فوکوس کند، گزینه Close-up Zoom را نمایش می‌دهد. با انتخاب این گزینه، زوم ۱.۵ برابری فعال می‌شود. در نتیجه، دیگر نیاز نیست گوشی را خیلی نزدیک به سوژه بگیرید و می‌توانید کمی عقب‌تر بروید.

این تکنولوژی مبتنی بر رزولوشن بالای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند جزئیات مورد نظر کاربر را ثبت کند. ناگفته نماند که چنین قابلیتی به Galaxy S20 و گلکسی اس ۲۰ پلاس اضافه نشده؛ چرا که اصلا دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن‌ها مشکل فوکوس نداشته است.

مجموعه دوربین سامسونگ گلکسی S20 اولترا

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8 با فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی f/3.5 با میدان دید ۲۴ درجه، PDAF ، OIS، زوم اپتیک هیبرید ۱۰ برابر و زوم سوپر رزولوشن ۱۰۰ برابر دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2 با میدان دید ۱۲۰ درجه سنسور سه‌بعدی Depth Vision دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی f/2.2 با لنز زاویه باز ۸۰ درجه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول