درس هایی که کرونا به ما آموخت


درس هایی که کرونا به ما آموخت

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است: کروناویروس به ما آموخت که تنها ابزارآلات و زیرساخت ها تنها نمی توانند در ریشه کنی کرونا موثر باشد بلکه برقراری ارتباط و همراهی مردم نقش غیرقابل انکاری در موفقیت هر طرحی است.

علیرضا رئیسی ۱۲خردادماه در آیین گسترش کشوری برنامه "هرخانه یک پایگاه سلامت" با حضور ویدئو کنفرانسی نمکی ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن همایش‌های زکریا رازی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار کرد: با ایده ناب طرح هرخانه یک پایگاه سلامت که از سوی وزیر بهداشت ارایه شد، روز تاریخی و بزرگی در بهداشت و سلامت مردم حاصل شد.
وی خاطر نشان کرد: مدافعان سلامت نشان دادند که با تکیه براعتقادات ملی و مذهبی ، دانش و توانمندی و استفاده از زیرساخت ها که نتیجه تلاش پیشکسوتان عرصه سلامت است، برای مقابله با هر ویروس و بیماری فراگیر در کشور آمادگی دارند.
معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: مردم عزیزمان برای مقابله با کرونا ویروس خوش درخشیدند و بکارگیری سیستم درست بهداشتی، نتیجه همدلی و جاگذاری دقیق بوده است.
این مقام ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران در رقابت با کشورهای جهان برای مقابله با شیوع کرونا ویروس با همراهی مردم و اجرای طرح های موفق بهداشتی خوش درخشید.

رئیسی ادامه داد: بسیاری از کشورها و سازمان های جهانی که نوع مدیریت کشورها در بحث کرونا ویروس را بررسی می کنند ، اذعان دارند که ایران در مهار این ویروس موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه تمامی کشورها در یک رقابت برای مقابله با کرونا ویروس هستند خاطرنشان کرد: این ویروس به ما آموخت که تنها ابزارآلات و زیرساخت ها تنها نمی توانند در ریشه کنی کرونا موثر باشد بلکه برقراری ارتباط و همراهی مردم نقش غیرقابل انکاری در موفقیت هرطرحی است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: مهم‌ترین عامل موفقیت نسبی در افول شیوع کرونا ویروس در کشور، برقراری ارتباط با مردم است و سیستمی در ماه های گذشته در کشور ایجاد شد که به خوبی با مردم در مناطق شهری و روستایی ارتباط برقرار کرد.
وی گفت: یکی از ابتکارهایی که بر مبنا اصول انجام شد، سطح پایه قبل از سطح یک برای درمان بیماری ها است که این طرح در قالب هرخانه یک پایگاه سلامت نقش آفرینی می کند.
رئیسی تصریح کرد: قبل از شیوع کرونا ویروس می بایست طرح هرخانه یک پایگاه سلامت به صورت کشوری انجام می شد و در عمل دست اندرکاران جامعه پزشکی کشور نسبت به مهار کرونا بسیار ارزشی اقدام کردند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: بسیج ملی مقابله با کرونا در کشور با موفقیت انجام شد و در مهار نسبی این ویروس با تلاش مدافعان سلامت موفق اقدام های خوبی صورت گرفت.
وی اضافه کرد: طرح هرخانه یک پایگاه سلامت، طرح ماندگاری خواهد بود و در نظام بهداشت جهانی برای محوریت قرار گرفتن مردم برای درمان و بهداشت تاکید شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی