29 پروژه سد معیشتی در استان اردبیل نیمه‌کاره ماند


29 پروژه سد معیشتی در استان اردبیل نیمه‌کاره ماند

اردبیل _ ایرنا _ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در12 سال گذشته 29 پروژه سدسازی احداث سدهای معیشتی و کشاورزی در این استان آغاز و در همان ابتدای کار رها و متوقف شد.

خلیل نیکشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای هر یک از این پروژه‌ها اعتبارات میلیاردی نیاز داشت که بدلیل تخصیص مبالغ ناچیز اعتباری به عنوان پروژه‌های زخمی شده، کشاورزی برای همیشه تعطیل شد.

وی گفت: برای اجرا و تکمیل یک پروژه سد معیشتی و کشاورزی خلخال ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود و این پروژه با تخصیص ۲ میلیارد ریال به علت نبود اعتبار پشتیبان بلاتکلیف ماند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین اظهارداشت: علاوه بر مشکل تامین مالی و اعتباری پروژه‌های سدسازی کشاورزی آغاز شده در سال‌های گذشته ، اکثر این پروژه‌ها فاقد مطالعات بودند طوری‌که از مجموع ۹ پروژه سد معیشتی و کشاوزی خلخال پنج پروژه فاقد مطالعات قبل از اجرای پروژه است.

وی گفت: با هدف جبران بخشی از خواسته‌های به حق کشاورزان و باغداران از مسوولان جهاد کشاورزی استان در تامین آب کشاورزی مورد نیاز، این سازمان اقدام به توزیع بار ۲ کامیون لوله‌های آب‌بر و لاینینک کانال آب کشاورزی به ارزش هفت میلیارد ریال در بین کشاورزان خلخال و کوثر در جنوب استان اردبیل کرده است.

او افزود: برای حمایت از مجریان طرح‌های آبیاری نوین کم‌فشار و تحت‌فشار نیز به ازای اجرای این طرح در سطح هر هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان تا مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک بلاعوض مالی در اختیار مجریان قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن