100 هزار هکتار پروژه آبیاری زهکشی در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد


100 هزار هکتار پروژه آبیاری زهکشی در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: پروژه‌های آبیاری زهکشی در سطح 100 هزار هکتار در این استان اجرا و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

عباس جنگی مرنی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه محقق اردبیلی افزود: در استان همچنین ۶۰ هزار هکتار آبیاری زهکشی در حال اجرا و ۲۰ هزار هکتار هم در حال مطالعه است.

وی بیان‌کرد: با تکمیل این طرح‌ها تحول بزرگی در بخش آب و کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۰ سد مخزنی بزرگ ،۵۰ سد مخزنی کوچک ،۲ هزار کیلومتر رودخانه مرزی و غیر مرزی، ۶ هزار حلقه چاه ،۵۰ آب معدنی گرم و ۸۰ چشمه آب معدنی سرد وجود دارد، گفت: این استان قطب آبیاری بوده و کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی برای اولین بار در اردبیل راه‌اندازی شده است.

جنگی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت آب منطقه‌ای و دانشگاه محقق اردبیلی افزود: این تفاهم‌نامه در ۲۱ محور با هدف گسترش همکاری‌های علمی ، آموزشی و تحقیقاتی تنظیم و منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۹۰ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که استفاده بهینه از آن مستلزم مدیریت بهینه و همکاری همه‌جانبه با مراکز علمی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی