پنج هزار و 300 خانوار نیازمند اردبیلی فاقد مسکن مناسب هستند


پنج هزار و 300 خانوار نیازمند اردبیلی فاقد مسکن مناسب هستند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: پنج هزار و 300 خانوار تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان از مسکن مناسب محروم هستند.

حسین دشتی روز دوشنبه در نشست با رییس شورای اسلامی استان اردبیل افزود: تامین مسکن برای خانوارهای نیازمند فاقد مسکن یکی از اولویت‌های کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت در منازل استیجاری سکونت دارند، اظهارداشت: بخش مهمی از هزینه‌های مددجویان کمیته امداد صرف پرداخت اجاره می‌شود که این مساله مشکلات بسیاری را برای آنها به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد به تنهایی پاسخگوی نیازهای اساسی مددجویان بویژه در حوزه تامین مسکن نیست، بیان‌کرد: برای رفع این مشکل باید خیرین و سایر دستگاه‌های اجرایی احساس مسوولیت کرده و این نهاد را کمک کنند.

او با تقدیر از حمایت‌های شهرداری و شورای شهر ادامه‌داد: دادن تخفیف به نیازمندان فاقد مسکن مناسب از سوی شهرداری‌های استان در خانه‌دار شدن آنها نقش مهمی دارد.

دشتی با بیان اینکه داشتن مسکن و سرپناه مناسب باعث آرامش خاطر مددجویان می‌شود، گفت: اگر مشکل مسکن خانوارهای تحت حمایت برطرف شود، مسیر توانمندسازی و خوداتکایی آنها هموارتر خواهد شد.

وی خواستار کمک و ورود خیران و نیکوکاران در زمینه تامین مسکن مناسب به نیازمندان شد و افزود: پارسال با کمک ۱۲ میلیارد ریالی یکی از خیران ۴۲ واحد مسکن مناسب برای خانوارهای نیازمند تحت پوشش این نهاد در استان خریداری شد.

او اضافه‌کرد: امسال نیز تمهیدات لازم برای ساخت، خرید، تعمیر و مقاوم‌سازی منازل مددجویان در نظر گرفته شده که امیدواریم با همکاری و همراهی خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی استان به اهداف خود در این زمینه برسیم.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه بر ضرورت همکاری بیش از پیش با کمیته امداد به منظور دستگیری از فقرا و نیازمندان استان تاکید کرد.

یعقوب هاشمی گفت: در مجموعه شهرداری و شورای شهر سرفصل‌هایی برای کمک به نیازمندان و مددجویان کمیته امداد وجود دارد.

وی در خصوص ارائه تخفیفات و همچنین پیگیری رفع مشکل مسکن خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد که فاقد سرپناه مناسب هستند، قول مساعد داد.

۳۸ هزار و ۲۰۰ خانوار با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید