مرمت مسجد جامع عجب‌شیر امسال پایان می‌یابد


مرمت مسجد جامع عجب‌شیر امسال پایان می‌یابد

مراغه - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اتمام مرمت مسجد تاریخی جامع عجب‌شیر، موسوم به «شیرلو»، تا پایان سال جاری خبر داد.

احمد حمزه زاده روز دوشنبه با بیان این‌که مسجد جامع (شیرلو) عجب‌شیر با قدمت دوران صفویه بوده و با توجه به کتیبه‌های موجود در این مسجد تاریخ بنای آن را می‌توان به دوران قاجاریه نسبت داد، افزود: این مسجد تاریخی و زیبا دارای شبستانی است که از لحاظ زیبائی با مسجد جامع میدان بناب قابل مقایسه بوده و شبستان این مسجد دارای دیوارهای آجری و ستون‌های چوبی با سرستون‌های مقرنس و قطار بندی شده و سقف چوبی منقش است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از مسجد شیر لو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان عجب‌شیر اقدامات مرمتی آن با تأمین اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۷۳ میلیون ریال در حال در حال اتمام است.

وی با بیان این‌که در این مرحله از عملیات مرمتی مسجد شیرلو بازسازی و لایه‌برداری محراب انجام شد، گفت: طی این مرحله از عملیات اقداماتی دیگری نظیر تثبیت و مرمت نقاشی‌های روی چوب، اجرای دیوار با سنگ اسپراخوان، مرمت ستون‌ها، بزرک کاری درب و پنجره‌های چوبی به‌طور کامل انجام شده است.

حمزه زاده در خاتمه با اشاره به اینکه مراحل مرمت مسجد تاریخی شیرلو تا پایان ۹۹ به اتمام خواهد رسید، گفت: این مرحله از عملیات مرمت مسجد شیرلو، برای ۴۵ نفر از فعالان حوزه مرمت به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مسجد جامع عجب شیر (شیرلو) مربوط به دوره صفوی است که در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !