آمادگی اعطای نشان حلال به کالاهای صادرات‌پذیر کشاورزی


آمادگی اعطای نشان حلال به کالاهای صادرات‌پذیر کشاورزی

فقیه ناظر بر امور حلال کشور ضمن اعلام آمادگی برای اعطای نشان حلال به کالاهای صادرات‌پذیر کشاورزی گفت: یکی از مؤلفه‌های جدی مؤثر در رونق صادرات کالاهای ایرانی، اعطای نشان حلال به این کالاهاست.

آمادگی اعطای نشان حلال به کالاهای صادرات‌پذیر کشاورزیبه گزارش ایکنا، آیت‌الله احمد مبلغی در دیدار با رمضان‌نژاد، رئیس نظام مهندسی کشاورزی کشور، بیان کرد: حلال سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را دارد تا کارگاه‌های تولیدی و فعال در حوزه‌های فراوری کالاهای صادرات‌پذیر کشاورزی، را در فرآیند اعطای نشان حلال خود قرار دهد.
وی با طرح این پرسش که در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، چگونه می‌توان به سمت جهش تولید گام برداشت و این هدف را به چه صورتی می‌توان به فرجام رساند، افزود: درست است که کرونا محدودیت‌هایی را در همه زمینه‌ها، از جمله کشاورزی و تولیدات وابسته به آن در زمینه‌های گوناگون، ایجاد کرده است، ولی باید توجه داشت که از سوی دیگر، این شرایط فرصت‌هایی را جهت باز تعریف فعالیت‌ها و سازوکار پیشرفت در آن‌ها پدید آورده است.
وی افزود: اندیشمندان و مسئولان حوزه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی باید فرصت‌های معطوف و منجر به جهش تولید را شناسایی و فعال کنند.
آیت‌الله مبلغی تصریح کرد: اگر بپذیریم که در شرایط کرونا ذهنیت‌ها تا حدود زیاد به سمت توسعه دانش کنترل و مدیریت مشکلات ناشی از محدودیت و راهیابی به ابتکارات به پیش رفته است، و از طرف دیگر نیز بپذیریم که کشاورزی در یک نیاز شدید به توسعه دانش متعلق به خود است، چه بسا بتوان گفت که از این نظر این فرصت را فراهم آمده است تا ما هرچه بیشتر به سمت دانش بنیان کردن کشاورزی به پیش برویم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی