راه اندازی هشتگ «زندگی مسلمانان اهمیت دارد» در توئیتر


راه اندازی هشتگ «زندگی مسلمانان اهمیت دارد» در توئیتر

در پی کشته شدن سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشورهشتگ «زندگی مسلمانان اهمیت دارد» در توئیتر به راه افتاده است تا همزمان با حمایت از حقوق سیاه پوستان در آمریکا تاکیدی هم بر حمایت از مسلمانان در سراسر دنیا شده باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « opindia»،اعتراض های بی سابقه ای در پی قتل «جورج فلوید» ، آمریکایی آفریقایی تبار به دست نیروهای پلیس این کشور شکل گرفته است.

این اعتراضات در پی ورود گارد ملی آمریکا به خشونت کشیده شده و در این شرایط هشتگ «زندگی مسلمانان اهمیت دارد» در توئیتر به راه افتاده است تا همزمان با حمایت از حقوق سیاه پوستان در آمریکا تاکیدی هم بر حمایت از مسلمانان در سراسر دنیا شده باشد.

در پی بروز این اعتراض ها تلاش هایی در هند در حال انجام است که مسلمانان این کشور هم بر مبنای شعار «زندگی مسلمانان اهمیت دارد» دست به اعتراض بزنند.

تعداد زیادی از کاربران در شبکه اجتماعی توئیتر از مسلمانان درخواست کرده اند تا برای دفاع از حقوق خود تظاهرات خیابانی به راه بیندازند.

این در خواست با هشتگ زندگی مسلمانان اهمیت دارد (#MuslimLivesMatter) در توئیتر در حال انتشار است.

«محمد زبیر»،موسس پایگاه اسلامی « Altnews» یکی از افرادی است که وضعیت مسلمانان در هند را مشابه وضعیت سیاه پوستان در آمریکا می داند و از مسلمانان می خواهد تا برای دفاع از حقوق خود دست به اعتراض بزنند همانطور که دفاع از حقوق سیاه پوستان اعتراضات گسترده ای را در آمریکا به وجود آورده است.

این افراد معتقدند که «دونالد ترامپ» در آمریکا مرتکب جنایت های ناشی از تنفر علیه سیاه پوستان در این کشور می شود و به طور مشابه حزب متبوع «نارندرا مودی» نخست وزیر هند نیز همین جنایت ها را علیه مسلمانان در هند مرتکب می شود.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی