شاخص‌های فرهنگی ایران در شرایط کرونایی ارتقا یافت


شاخص‌های فرهنگی ایران در شرایط کرونایی ارتقا یافت

حجتالاسلام سهرابی ارتقای شاخص‌های فرهنگی در ایران را از جمله دستاورها در شرایط کرونایی دانست و گفت: شاخص‌های فرهنگی جامعه ایران در این ایام ارتقا یافت و رمز آن هم به تعبیر امام (ره) حرکت جمعی است.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: حجت الاسلام و المسلمین «علی اصغر سهرابی» در برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره خودباوری و توسعه فرهنگی در اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: به عقیده رهبری باور امام خمینی (ره) به خدا، مردم و خود قاطعیت، شجاعت و استقامت بسیار بالایی به ایشان می‌داد.

وی با بیان اینکه خودباوری در فرهنگ دینی و دستگاه توحیدی معنا می‌شود گفت: امام (ره) در کنار باور به خود و خدای خود، به مردم هم باور داشتند؛ در واقع خودباوری در منظومه فکری امام (ره) هم خودِ شخصی و هم خودِ ملی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در توضیح بیشتر باور امام به مردم اظهار کرد: امام خمینی (ره) جزئی از آحاد مردم بودند اما دقیقاً در شرایطی که مردم امیدی به خود و آینده کشور نداشتند توان انجام کارها و تحولات بزرگ را در آنها دیدند از این رو تمام تمرکزشان را بر ایجاد و تقویت خودباوری در میان مردم معطوف کردند.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به خاطرات امام (ره) در این باره گفت: امام (ره) در پاسخ به اطرافیان که به ایشان می‌گفتند شاید مردم در این مسیر دلسرد و ناامید شوند می‌فرمودند: «من رهبر مردم نیستم بلکه این مردمند که جلوتر از ما حرکت و رهبری می‌کنند و اگر این انقلاب پیش می‌رود به واسطه حرکت و خودباوری مردم است».

این مقام مسئول بیان کرد: «فرهنگ» همان تمایل‌ها و گرایش‌های اجتماعی شده‌ی ملتی است که پیشرفت و اصول و آرمان‌هایی را انتخاب می‌کند و در متن زندگی و روابط خود متجلی می‌کند؛ وقتی مردم در مقیاس یک ملت اصول و ارزش‌هایی را انتخاب می‌کنند و پای تحقق این ارزشها و آرمانها می‌ایستند قطعاً این ارزش ها تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام سهرابی معتقد است که توسعه فرهنگ در متن زندگی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی در روابط و در عرصه‌های مختلف به خود مردم و انتخاب آنها برمی گردد.

وی همچنین به بخشی از بیانات امام خمینی (ره) که معرف سطح باور ایشان به مردم است اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرموده‌اند: «من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن‌ها در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و ملت کوفه و عراق در عهد امیر مومنان (ع) و امام حسین (ع) می‌باشد و در جایی دیگر فرموده‌اند که این ملت دیگر شکستی ندارد و همیشه پیروز است و اگر صدمه‌ای ببیند هم از آن در جهت رشد و پیشرفت استفاده می‌کند».

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران ارتقای برخی شاخص‌های فرهنگی در ایران را از جمله دستاورها در شرایط کرونایی دانست و گفت: ملت‌های دیگر در شرایط کرونایی دچار شکست‌ها و انحطاط شدند اما ملت ایران در شاخص‌های فرهنگی ارتقا یافت و رمز آن هم به تعبیر امام (ره) حرکت جمعی است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر