حفاظت از میراث فرهنگی مشارکت اجتماعی می‌خواهد


حفاظت از میراث فرهنگی مشارکت اجتماعی می‌خواهد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه‌ای همگانی و نیازمند مشارکت اجتماعی است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی روز دوشنبه در دیدار فرمانده و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با وی که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد افزود: میراث فرهنگی استان سمنان نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان غنی از آثار تاریخی و فرهنگی است گفت: میراث فرهنگی دارای اهمیت است و باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این دیدار گفت: یکی از وظایف یگان حفاظت میراث فرهنگی، بازدید از آثار تاریخی و جلوگیری از وقوع جرم در این حوزه است.

سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان رصد آثار از طریق ماهواره و هلی‌شات در مناطق دورافتاده و صعب العبور، است افزود: در مناطقی که امکان حضور فیزیکی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی فراهم نیست، از این روش استفاده می‌شود.

وی با اشاره به گزارش عملکرد یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان سمنان در سال گذشته گفت: ۸۲ هزار و ۶۷۰ مورد بازدید از آثار تاریخی استان توسط نیروهای یگان حفاظت در سال گذشته انجام شد.

کربلایی افزود: بر اساس بازدیدهای نظارتی محسوس و غیرمحسوس توسط نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی استان سمنان، در سال گذشته ۵۰ نفر از حفاران غیرمجاز دستگیر و ۶ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

وی گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان دارد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بیش از پنج هزار مورد بازدید از آثار تاریخی استان سمنان توسط نیروهای یگان حفاظت انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟