پسماند مازندران صاحب متولی شد


پسماند مازندران صاحب متولی شد

ساری - ایرنا - معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که تشکیل سازمان پسماند برای این استان در هیات دولت تصویب و از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی رازجویان روز یکشنبه در شورای پسماند مازندران در ساری افزود : بر اساس این مصوبه و با تشکیل سازمان پسماند در مازندران ، تمامی سازمان های مرتبط با این موضوع در شهرداری های استان باید منحل شود.

وی دلیل تاخیر در تشکیل سازمان پسماند استان مازندران را با وجود مصوبه قانونی ناشی از مخالفت شهرداری و شورای شهرها با انحلال سازمان پسماند در مدیریت شهری اعلام کرد.

رازجویان گفت : بر اساس موافقت شورای اسلامی شهرها و شهرداری ها در شهرهایی که سازمان پسماند در بدنه شهرداری ها وجود دارد، این سازمان ها از این نهاد مدیریت شهری منفک می شوند و در زیر مجموعه سازمان پسماند قرار می گیرند.
وی با اعلام این که بزودی چارت اداری سازمان پسماند در استان مازندران راه اندازی و تمام مسئولیت های حوزه پسماند و زباله به این سازمان واگذار خواهد شد ، ابراز امیدواری کرد که از این پس کارکردهای استان در حوزه ساماندهی پسماند با مدیریت جدید سرعت گیرد.

معاون استاندار مازندران گفت : تا پیش از تشکیل سازمان پسماند ، مسئولیت این بخش از سوی اداره کل دفتر شهری و یا سازمان همیاری شهرداری ها پیگیری می شد که بخشی از ناهماهنگی ها نیز ناشی از تعدد متولی بود.
وی با اعلام این که موضوع تشکیل سازمان پسماند در استان مازندران از سال ۹۶ شروع شد و اکنون با پیگیری مدیریت ارشد استان از وزارت کشور و هیات دولت به سرانجام رسید ، افزود : در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای از سوی مدیران به حوزه پسماند به خصوص در مازندران شده به طوری که موضوع پسماند در تمامی ۲۶ منطقه استان ساماندهی شد و عملیات اجرایی ساخت ۲ پروژه مهم نیروگاه زباله سوز در نوشهر و ساری نیز سرعت گرفت.
رازجویان گفت : دولت تدبیر و امید تاکنون برای اجرای این ۲ پروژه که از سال ۹۰ شروع و حدود پنج سال مسکوت مانده بود حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که برای تکمیل حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید مورد نیاز است.
وی افزود : در شرایط فعلی هیچ یک از این ۲ پروژه از لحاظ برای پیشرفت فیزیکی مشکل اعتباری ندارند ، ولی نیروگاه زباله سوز ساری به دلیل اختلاف بین پیمانکار و شهرداری تا حدودی نسبت به برنامه مصوب از لحاظ اجرایی عقب تر است.
این مسئول گفت : با پیگیری استاندار مازندران اختلاف بین پیمانکار و شهرداری رفع شد و گروهی از سوی استانداری برای نظارت بر اجرای پروژه انتخاب شدند و این گروه موظفند تا با نظارت دوره ای، پیشرفت فیزیکی را به مدیریت ارشد استان اعلام کنند.
معاون عمرانی استاندارمازندران ابراز امیدواری کرد تا با تخصیص بموقع اعتبار نیروگاه زباله سوز ساری از سوی دولت و سهم شهرداری این پروژه نیز هر چه سریعتر به اتمام برسد.
رازجویان از وضعیت تفکیک زباله در استان نیز انتقاد کرد و گفت : در حال حاضر چهار درصد از زباله های استان تفکیک می شود که نسبت حجم زباله ها ناچیز است و باید در این حوزه شهرداری ها تلاش بیشتری انجام دهند.
براساس آمار روزانه سه هزار تن زباله دراستان مازندران تولید می شود. با راه اندازی ۲ نیروگاه زباله سوز در ساری و نوشهر حدود ۷۰۰ هزار تن از این زباله ها فراوری وتبدیل به انرژی و برق می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه