صدور سه مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان


صدور سه مجوز اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای رونق صنعت گردشگری و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های گردشگری استان سه مجوز اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده است.

سید امین قاسمی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان مجوز ۲ واحد اقامتگاه بومگردی در روستای قلعه خانجان و دره اناران خرم آباد و یک مجوز در روستای چشمه برفی شهرستان الشتر صادر شده است.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در این اقامتگاه های بوم گردی بیش از ۲۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان است افزود: زیر بنای هر واحد نیز به طور متوسط ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در استان لرستان دایر می باشد که امیدواریم با صدور این ۳ مجوز پایه گذار اشتغالزایی پایداری در این مسیر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به ضرورت توسعه امکانات رفاهی و تفریحی در جاذبه های گردشگری استان، توسعه مراکز بوم گردی را اقدامی شاخص در افزایش میزان رضایت گردشگران دانست و تاکید کرد: توسعه تاسیسات رفاهی و تفریحی ضمن اینکه می تواند موجب معرفی نقاط و جذب گردشگر شود تاثیری مستقیم بر وضعیت اشتغالزایی محل دارد و حداقل هر واحد، اشتغال ۱۰ جوان را فراهم می کند که در شرایط فعلی همین اقدام هم در کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری می تواند موثر باشد.

بیش از ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری و پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان