بابونه یک داروخانه گیاهی است/ معجزه پوست و مو


بابونه یک داروخانه گیاهی است/ معجزه پوست و مو

عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، خواص دارویی گل بابونه را شناخته شده دانست و عنوان کرد: بابونه با نام «داروخانه گیاهی» مشهور است، زیرا این گل برای سیستم عصبی و دستگاه گوارش و دستگاه کلیوی و دفع ادرار و پوست و مو و... مناسب است.

دکتر داود بخشی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به خواص دارویی گل بابونه، اظهار کرد: بابونه از گیاهانی است که در همه جای دنیا به طور وسیع و خودرو رشد می کند و همه با خواص بسیار زیاد آن آشنا هستند.

وی با بیان اینکه بابونه به واسطه گل های بسیار زیبا یک گل زینتی هم محسوب می شود، تصریح کرد: بابونه یک گیاه خوراکی است و در بهار تا اوایل تابستان گل دهی دارد و در شرایط مختلف آب و هوایی رشد می کند.

عضو هیئت علمی گروه باغبانی دانشگاه گیلان، گل های بابونه را قابل برداشت در هر فصل سال دانست و عنوان کرد: بابونه به دو شکل لوله ای و زبانه ای برداشت می شود و زمان برداشت آن به خاطر نوع خواص و ترکیبات دارویی آن متفاوت است.

این متخصص گیاهان دارویی ادامه داد: برای برداشت بابونه، گل را به صورت کامل از گیاه جدا می کنند که مناسب برای دم کردنی است و عمده خواص آن در دو بخش اصلی تشکیل دهنده گل وجود دارد.

بخشی، خواص دارویی گل بابونه را شناخته شده دانست و عنوان کرد: بابونه با نام «داروخانه گیاهی» مشهور است، زیرا این گل برای سیستم عصبی و دستگاه گوارش و دستگاه کلیوی و دفع ادرار و پوست و مو و... مناسب است و می تواند برای بر هم کنش و همکاری اندام های داخلی بدن مفید باشد.

وی گل بابونه را یکی از معجزات طبیعت دانست و اضافه کرد: بابونه برای هر بخش بدن ترکیبات مفید و موثر دارد و شکل اصلی مصرف آن مانند سایر گیاهان دارویی یه صورت دم کردنی است؛ البته بابونه به صورت خالص و تنها و هم در ترکیب با سایر گیاهان قابل مصرف است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، با بیان اینکه برای بهره مندی از خواص بابونه می توان از شکل های دیگر آن استفاده کرد، گفت: شکل های مختلف بابونه دارای طیف وسیعی از خواص است و گل های خشک بابونه، عرق بابونه و یا فرآورده های دارویی آن در دسترس است.

وی یکی از کاربردهای اصلی بابونه را کاهش التهاب پوست دانست و متذکر شد: مالیدن عصاره بابونه به پوست که از دم کردن این گل در آب به دست می آید، بسار مفید است. مصرف دم کردنی بابونه نیز به بدن آرامش می بخشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر