معاون استاندار: طرح ساماندهی دست‌فروشان قم اجرایی شد


معاون استاندار: طرح ساماندهی دست‌فروشان قم اجرایی شد

قم – ایرنا – معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: طرح ساماندهی دست‌فروشان قم تصویب شد و از روز دوازدهم خردادماه جاری، تمامی افراد دست‌فروش می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهار نقطه از قم فعالیت کنند.

محسن بهشتی در چهلمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم افزود: دست‌فروش‌هایی که در مناطق مختلف شهر هستند با سامان‌دهی که صورت گرفت، ازاین‌پس فقط می‌توانند در مناطق پردیسان، بوستان جوان، خیابان ظهور و خیابان انسجام اقدام به فروش اجناس و کالاهای خود کنند.

وی اظهار داشت: مناطقی که برای این طرح انتخاب‌شده با بافت مسکونی فاصله مناسب را دارند.

معاون استاندار قم بابیان اینکه برای همه دست‌فروشان قم توسط شهرداری بانک اطلاعاتی خوبی تهیه و ۵۰۰ دست‌فروش شناسایی‌شده‌اند، گفت: این افراد در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و جمعه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل‌های تعیین‌شده مجاز به فعالیت می‌باشند.

بهشتی گفت: مقررشده نمایندگان این دست‌فروشان به دفتر امور شهری استانداری و دادستانی تعهد بدهند، تا چنانچه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، با آن‌ها برخوردهای لازم صورت گیرد و مجوز فعالیت نیز داده نشود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهنمایی رانندگی نیز بحث کنترل نظم و امنیت و مسائل ترافیکی این مراکز را بر عهده خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این جایگاه‌هایی که دست‌فروشان قرار است مستقر شوند، فاصله‌گذاری اجتماعی باید رعایت شود و شهرداری نیز در این خصوص نظارت خواهد کرد.

ظرفیت مراکز دست‌فروشی قم حداکثر باید ۲۵۰ تَن باشد

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت مراکز دست‌فروشی قم حداکثر باید ۲۵۰ تَن باشد اظهار داشت: کارت‌های صادرشده برای این افراد توسط نمایندگانشان توزیع می‌شود و افرادی که اقلام غیربهداشتی، کهنه فروشی، پرنده فروشی و مواد غذایی فله‌ای عرضه می‌کنند، جایگاهی در این مراکز نخواهند داشت.

سید امیر سامع گفت: فهرست کالاهای مجاز و قابل‌عرضه در این مراکز توسط مرکز بهداشت تهیه‌شده و غیرازآن هر کالایی عرضه شود، از طرف کارشناسان مرکز بهداشت و نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.

معاون شهردار قم تصریح کرد: این مراکز عرضه در روزهای دوشنبه در خیابان انسجام، در روزهای سه‌شنبه در شهرک پردیسان و در روزهای جمعه نیز در دو محله بوستان جوان و خیابان ظهور برپاست.

سامع یادآور شد: اطراف این محل‌ها محصورشده و با بافت‌های مسکونی فاصله زیادی دارند.

بیشتر حریق‌های قم در اطراف ریل‌های راه‌آهن رخ می‌دهد

فرماندار قم نیز در این جلسه بابیان اینکه بیشتر حریق‌های قم در اطراف ریل‌های راه‌آهن رخ می‌دهد خاطرنشان کرد: کنار ریل‌های راه‌آهن باید مانند اطراف جاده‌ها از علف‌های بلند پاک‌سازی شود.

مرتضی حیدری بابیان اینکه قالب حوادث ناگوار به علت ناآگاهی مردم صورت می‌گیرد گفت: در مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی قم نیز فارغ از عواملی مانند بارندگی که رشد علف‌های بیابانی را به همراه داشته، عدم آگاهی مردم نیز نقش مهمی دارد؛ ازاین‌رو مردم باید آگاه شوند و از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه با بخشداران و دهیاران هماهنگی لازم صورت گرفته و آمادگی کامل برای حفاظت از مراتع استان وجود دارد گفت: تجهیز کردن روستاییان به ادوات لازم برای اطفای حریق در آن‌ها ایجاد انگیزه، هوشیاری و مسئولیت به بار می‌آورد و مراقبت می‌کنند، تا آسیب کمتری ببینیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو